وان‌پلاس 5 یک پرچمدارکش واقعی است!
25/02/1396 - 22:30
مشخصات فنی، قیمت و رندرهای وان‌پلاس 5 فاش شدند
به تازگی شاهد انتشار مشخصات فنی نسبتا کامل گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 و همچنین قیمت و عکس‌های رندر شده آن بودیم. با توجه به این گزارش‌ها می‌توان مدعی شد که وان‌پلاس 5 به واقع یک پرچمدارکش (Flagship-Killer) جدید است! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مدت‌ها است که شایعات زیادی در رابطه با گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 می‌شنویم. سری محصولات وان‌پلاس، گوشی‌های هوشمندی هستند که هر سال با قابلیت‌های سخت‌افزاری قدرتمند و قیمت مناسب روانه بازار می‌شوند. شرکت سازنده این اسمارتفون‌ها که وان‌پلاس (OnePlus) نام دارد، به این سری از محصولاتش لقب پرچمدارکش یا قاتل پرچمدار را داده است. با توجه به مشخصات فنی احتمالی که در وان‌پلاس 5 شاهد آن خواهیم بود، باید بگوییم که این اسمارتفون به واقع لایق لقب مذکور است!

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: اولین پرش دنیا با پهپاد از ارتفاع ۳۰۰ متری
با هدف استفاده در عملیات امداد و نجات

ظاهرا هدف اصلی وان‌پلاس 5 این است که رقابت تنگاتنگی با گلکسی اس 8 سامسونگ داشته باشد و این گوشی هوشمند را به چالش بکشد. طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، گوشی هوشمند وان‌پلاس 5 از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در قبل این گوشی جای گرفته و رم دستگاه ظرفیت 8 گیگابایتی را ارائه خواهد کرد‍!

وان‌پلاس برای دوربین گوشی وان‌پلاس 5 هم تدبیر جالبی را در پیش گرفته است! با توجه به رندهای جدیدی که از این اسمارتفون منتشر شده، احتمال تجهیز آن به دوربین اصلی دوگانه و عمودی وجود دارد. ظاهرا در دوربین دوگانه این گوشی از سنسورهای 23 مگاپیکسلی استفاده می‌شود. ضمنا گفته شده که دوربین سلفی دستگاه یک دوربین قدرتمند 16 مگاپیکسلی است! بهره‌مندی از باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های جالب وان‌پلاس 5 محسوب می‌شود!

پیش‌بینی می‌کنیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی بتواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده روی اسمارتفون مذکور، احتمالا اندروید 7.1 نوقا خواهد بود و لبه‌های نمایشگر آن از خمیدگی ظریف 2.5D بهره‌مند می‌شوند. احتمالا وان‌پلاس سعی می‌کند تا حد امکان طراحی نزدیک به طراحی بدون حاشیه را برای پنل جلویی و نمایشگر پرچمدار جدیدش پیاده‌سازی کند. اما وان‌پلاس 5 با مشخصات یاد شده چه قیمتی دارد؟

طبق گزارش Geekbuying، وان‌پلاس پرچمدار جدید خود را با قیمت عالی 499 دلار روانه بازار می‌کند! بی‌شک این قیمت برای اسمارتفونی با این مشخصات یک قیمت فوق‌العاده عالی و رقابتی است. با وجود تمام این تفاسیر باید اشاره کنیم که هنوز صحت هیچ یک از خبرهای یاد شده به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته‌اند. پس بهتر است تا زمان معرفی رسمی گوشی وان‌پلاس 5 صبور باشیم. پیش‌بینی می‌کنیم که وان‌پلاس 5 طی تابستان امسال به صورت رسمی معرفی شود. نظر شما در رابطه با این اسمارتفون چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟