آیا هوآوی پشتیبانی پس از فروش خوبی دارد؟
20/02/1396 - 21:40
آتش گرفتن شارژر هوآوی پی 10 و عدم مسئولیت‌پذیری این شرکت
به تازگی گزارشی از سوی یکی از کاربران چینی در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر شده که سر و صدای زیادی برپا کرده است! طبق این گزارش، هوآوی قصد ندارد مسئولیت سانحه‌ عجیبی که برای شارژ نو و آکبند هوآوی پی 10 رخ داده را بر عهده بگیرد! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

هوآوی هم اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی در کشور چین است و در رده‌بندی جهانی هم جایگاه سوم را دارد! با توجه به اینکه هوآوی به این مهم دست یافته و هم اکنون نامش در کنار نام برندهایی همچون سامسونگ و اپل قرار گرفته، انتظار داریم که خدمات و پشتیبانی پس از فروش این برند هم در حد و اندازه‌های قابل قبولی باشد. اما ظاهرا این چنین نیست!

مطلب پیشنهادی

ارسال خودکار پیام در حین رانندگی برای تماس و پیام‌های دریافتی
ترفندی جالب برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS

به تازگی شاهد انتشار پستی از سوی یکی از کاربران چینی در شبکه اجتماعی ویبو بودیم که مدعی شده شارژر آکبند گوشی هوشمند هوآوی پی 10 وی در حالی که برای دومین بار از آن استفاده می‌کرد، دچار آتش سوزی شده است! نکته جالب در اینجا است که وی اشاره داشته مسئولین هوآوی علیرغم اینکه می‌دانند مشکل از جانب نقص فنی بوده که در شارژ گوشی وجود داشت، مسئولیت سانحه رخ داده شده را نمی‌پذیرند!

کاربر مورد نظر که نام کاربری WEN Xiao Xiang را دارد، اشاره می‌کند که شارژی که از آن استفاده کرده کاملا نو بوده و شارژ آکبندی بود که هوآوی به همراه گوشی پی 10 در اختیارش قرار داد. وی می‌گوید تنها چند لحظه پس از اینکه شارژ را برای دومین بار به پریز برق زدم، نظاره‌گر شلعه‌های آتشی بودم که از آن زبانه می‌کشید! وی حتی از سیاهی ناشی از سوختگی شارژر بر روی دیوار و همچنین خود شارژر آکبند هوآوی پی 10 هم عکس‌های جالبی را برای صحت گفته‌هایش ارسال کرده که در طول مقاله ضمیمه شده‌اند.

کاربر مذکور بعد از مواجه شدن با این مسئله از هوآوی خواسته تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد و مسلما مسئولیت مشکل به وجود آمده را بر عهده بگیرد، اما عکس‌العمل هوآوی در قبال این موضوع بسیار جالب بوده است! ظاهرا هوآوی پس از دریافت این گزارش، مسئولین خود را را جهت بررسی مسئله به خانه این کاربر فرستاده تا وضعیت سیم کشی ساختمان را مورد بررسی قرار دهند و مشخص کنند که مشلکل از سیستم کشی سازه بوده یا شارژ هوآوی پی 10! پس از اینکه این مسئولین خانه را مورد بررسی قرار دادند، به کاربر مذکور اشاره کردند که برای تکمیل نهایی مسئله و جمع‌بندی باید گزارش آن‌ها در شرکت هوآوی مورد ارزیابی قرار گیرد.

قبل از اینکه نتیجه این ارزیابی ارائه شود، هوآوی از مرکز خدمات پس از فروش خود در TENGZHOU یک متخصص الکترونیک را باز هم برای بررسی سیم کشی سازه ارسال می‌کند، اما ظاهرا وی هیچ مشکلی در سیم کشی ساختمان پیدا نکرد! با این حال کاربر مذکور اشاره دارد که کارشناس الکترونیک هوآوی از نوشتن گزارش مبنی بر اینکه سیم کشی ساختمان او مشکلی نداشته دوری می‌نماید و اشاره دارد که باید برای مشخص شدن موضوع همچنان بررسی‌ها ادامه پیدا کند و نتیجه گزارشی که از سوی مسئولین هوآوی ارائه شده مشخص گردند!

با توجه به این موضوعات کاملا مشخص است که هوآوی در حال فرار از پذیرفتن مسئولیت حادثه مذکور است! به نظر می‌رسد که هوآوی قصد دارد مشکل ایجاد شده را با قدیمی بودن ساختمان و سیم کشی 6 ساله آن ارتباط دهد و به این صورت در قبال این موضوع هیچ مسئولیتی را قبول نکند. بنابراین این مسئله بسیار عجیب به نظر می‌رسد و برخورد غیرحرفه‌ای شرکت بزرگ هوآوی را نشان می‌دهد!

با این حال هنوز سرنوشت دقیق این مسئله مشخص نشده و ممکن است با توجه به درگیری رسانه‌ها در این موضوع، هوآوی نهایتا در تصمیم خود تغییر ایجاد کند و مسئولیت اتفاق رخ داده شده را به گردن بگیرد. کاربر WEN Xiao Xiang حتی فاکتور خرید رسمی هوآوی پی 10 خود را هم در تصاویر ضمیمه شده ارائه کرده که نشان می‌دهد گوشی مذکور چند روز بوده که از مراکز فروش رسمی هوآوی خریداری شده است!

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟