01/08/1396 - 14:31
دوربینی که گوی سبقت را از پهپادها ربود
"وایرال لایت" که یک دوربین کابلی است، می‌تواند به جاهایی سرک بکشد که از دست پهپاد ساخته نیست. این دوربین فناوری دوربین‌های کابلی را وارد ساخت فیلم‌های کم‌بودجه کرده است.

1606683296_1_0.gif

پهپادها ممکن است عکس‌ها و فیلم‌های ردیابی عالی و با کیفیت به سازندگان فیلم ارائه دهند، اما موقعیت‌های بسیاری وجود دارد که پرواز پهپاد در آن خطرناک یا غیرقانونی است.

حتما به همین دلایل است که "Wiral LITE" ساخته شده است. این یک سیستم دوربین کابلی ساده، جمع و جور و نسبتا ارزان است که برای کار با گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های اکشن و دوربین‌های بدون آینه با وزن حداکثر 1.5 کیلوگرم طراحی شده است.

برای استفاده از "وایرال لایت"، با کشیدن بند آن میان نقطه شروع و نقطه انتهایی مثلا دو درخت یا دو ستون شروع می‌کنید. سپس طناب را با استفاده از یک تسمه مخصوص محکم می‌کنید.

سپس دوربین و یا تلفن خود را بر روی جای مخصوص خود قرار داده و قرقره‌ها را روی بند نصب کنید تا دوربین به راحتی جابجا شود. همه این مراحل تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

از اینجا به بعد تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که دوربین را روشن کنید و ریموت بی‌سیم آن را در دست گرفته و دوربین را به دلخواه روی بند حرکت دهید.

کنترل از راه دور این دوربین 200 متر برد دارد و سرعت آن قابل تنظیم است، تا جایی که می‌توان سرعت آن را برای فیلمبرداری تایم لپس در هر ثانیه 0.01 کیلومتر بر ساعت تا 45 کیلومتر بر ساعت تنظیم کرد.
بر خلاف پهپاد، می‌توان آن را با خیال راحت در داخل خانه و میان جمعیت استفاده کرد. به علاوه به راحتی می‌تواند از میان فضاهای محدود مانند شکاف بین دو درخت عبور کند و به دلیل اینکه این دوربین در هوا به پرواز در نمی‌آید، عمر باتری آن بسیار طولانی‌تر از یک پهپاد است.

"وایرال لایت" با هر بار شارژ می‌تواند سه ساعت فعالیت کند.

قیمت این سیستم 399 دلار پیش‌بینی شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟