اولین سلفی تا نخستین کسوف، مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین عکس‌های دنیا
حتما این جمله به‌گوش‌تان خورده که کاهی اوقات یک عکس به‌اندازه هزاران کلمه ارزش دارد و تأثیری که روی مردم می‌گذارد بسیار عمیق‌تر از بهترین و شیواترین نوشته‌ها است. حتی، قدیمی‌ترین عکسهای ثبت شده از گوشه‌وکنار دنیا، آن‌هایی که ممکن است خیلی دور از جوامع های‌تک امروزی باشند، می‌توانند قلب‌تان را به‌لرزش دربیاورند و به‌شما نوعی حس تعلق منتقل کنند. در این مقاله، نگاهی داریم به 20 عکس تاریخی که بین سال‌های 1820 تا 1860 میلادی گرفته شده‌اند.

1606683296_1_0.gif

با این عکس‌ها، می‌توان از زوایای دیگری به دنیا نگاه کرد. شاید عنوان قدیمی‌ترین عکس شناخته شده ثبت شده کمی وسوسه کننده باشد، اما با نگاه کردن به‌آن حس تعجب و حیرت در ما به‌وجود می‌آید. برای دیدن این عکس‌های زیبا و تاریخی با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

بزرگ‌ترین دیتاسنتر دنیا در قطب شمال ساخته می‌شود
استفاده از سرمای قطب و منابع تجدیدپذیر برای تأمین انرژی

این عکس، قدیمی‌ترین عکس ثبت شده در تاریخ است که در سال 1826 میلادی توسط «ژوزف نیسه‌فور نیپس» در فرانسه گرفته شده است. وی برای این عکس از یک ورق آلومینیومی که با مخلوطی از آب و قیر طبیعی پوشیده شده بود استفاده کرد. او این ورق را داخل دوربین قرار داد و بعد از گذشت نزدیک به دو روز، نور باعث سفت شدن بخشی از قیر روی ورق شد. سپس، قسمت‌های سفت نشده با آب شسته شدند تا این تصویر شکل بگیرد.

عکس‌های نیپس کیفیت خیلی پایینی داشتند. همکاری وی با «لوییس داگور» در سال 1830 باعث ابداع روش جدیدی شد که کارایی عکاسی را بالاتر می‌برد. نیپس در سال 1833 و در حالی‌که این روش هنوز در حال توسعه بود از دنیا رفت. این عکس متعلق به داگور است.

 این عکس، یکی از اولین عکس‌هایی است که توسط داگور با روش خاص خودش در سال 1837گرفته شد.

این عکس در سال 1838 توسط داگور گرفته شده و نمایی از خانه وی را نشان می‌دهد.

این عکس مربوط به‌سال 1838 است. اگر با دقت به‌قسمت چپ پایین صفحه نگاه کنید مردی را می‌بینید که مشغول واکس زدن کفش یکی از رهگذران است.

«رابرت کورنلیوس»، عکاس آمریکایی، این پرتره شخصی را در حیاط منزلش در فیلادلفیا در اکتبر سال 1839 گرفته است. برخی از این عکس، به‌عنوان نخستین سلفی دنیا یاد می‌کنند.

این عکس که در سال 1840 توسط تاریخ‌شناس و دانشمند انگلیسی «جان ویلیام دراپر» گرفته شده یکی از اولین عکس‌های گرفته شده از کره ماه است.

این عکس متعلق به "ویلیام هنری هریسون" یکی از رؤسای جمهوری آمریکاست که در سال 1841 و بعد از تنها 30 روز تصدی‌گری این مقام به‌علت ابتلا به‌بیماری ذات‌الریه از دنیا رفت.

این عکس از «آبراهام لینکلن» در سال 1846 یا 1847 و تنها چند روز بعد از انتخاب او به‌عنوان یکی از اعضای کنگره آمریکا گرفته شده است.

این عکس، اجساد سربازان جنگ آنتیه‌تام، خونین‌ترین نبرد جنگ‌های انفصال آمریکا، را در گوشه‌وکنار میدان نبرد نشان می‌دهد.

این عکس مربوط به 25 ژوئن سال 1848 در پاریس است. این تاریخ مصادف است با قیام معروف "روزهای ژوئن".

این عکس یکی از ژانرال‌های آمریکایی را به‌همراه هنگ خود در سال 1847 و بعد از اشغال یکی از شهرهای مکزیک در جریان جنگ بین آمریکا و مکزیک نشان می‌دهد.

نخستین عکس ثبت شده از کسوف خورشید در 28 جولای سال 1851.

این عکس که در سال 1842 گرفته شده معبد زئوس در آتن پایتخت یونان را نشان می‌دهد.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟