دنیای بزرگ بازی های کوچک
چهار بازی کوچک و جذاب برای موبایل
هر ماه سعی می‌کنیم در نشریه شبکه چند بازی کوچک و رایگان پی‌سی و موبایل به شما معرفی کنیم؛ بازی‌هایی جذاب و متفاوت با بازی‌های معروفی که تا کنون روی گوشی موبایل خود بازی کردید. در شماره شهریورماه ماهنامه شبکه بازی‌های زیر معرفی شدند:

1606683296_1_0.gif

تکامل Angry Birds Evolution

هیچ کس فکرش را نمی‌کرد پرندگان خشمگینی که سال‌ها پیش نبردشان را با خوک‌ها آغاز کردند، به چنین محبوبیت و البته درآمد بسیاری دست پیدا کنند. حالا آنقدر بازی در سبک‌های متنوع و برای سکو‌های مختلف با حضور این پرندگان تولید شده‌اند که خود خالقان این مجموعه نیز تعدادشان را فراموش می‌کنند. «تکامل» آخرین بازی در این مجموعه است که باز هم سازندگان سراغ ایده تازه‌ای برای نبرد با خوک‌ها رفته‌اند. این بار باید تیمی از پرندگان در کلاس‌ها و توانایی‌های مختلف را همراه‌ خود ببرید و با ارتقای هرکدام از آن‌ها، به نمونه قوی‌تر و جدیدتری دست پیدا کنید.

سبک:  آرکید
پلتفرم:  iOS, Android 
تهیه‌کننده: Rovio Entertainment
سازنده: Rovio Entertainment 

مطلب پیشنهادی

۴ بازی کوچک و جذاب موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک شماره ۱۸۹

در قاب روایت Framed 2

هیدئو کوجیما خالق مجموعه «متال گیر» و یکی از نام‌های بزرگ صنعت بازی‌سازی، قسمت نخست «قاب‌شده» را به‌عنوان محبوب‌ترین بازی خود در سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد. کوجیما که خود بسیار شیفته روایت و کارگردانی سینمایی است و به‌خاطر آن بسیار مشهور است، بازی ساده اما درگیرکننده‌ای را انتخاب کرد که مکانیک تازه‌ای را برای تغییر روایت به دست مخاطبان تدارک دیده بود. «قاب‌شده ۲» مانند قبل شما را در دل صفحه‌هایی در قالب داستان‌های مصور قرار می‌دهد که جابه‌جایی هریک از قاب‌های کوچک‌تر صفحه، سرنوشت قهرمان در حل معماها و ادامه داستان را تغییر می‌دهد.

سبک:  معمایی
پلتفرم:  iOS, Android 
تهیه‌کننده: Loveshack
سازنده: Loveshack 

مطلب پیشنهادی

معرفی ۴ بازی کوچک برای پی‌سی و موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک

در دل سازه ها Monument Valley 2

بعد از 3 سال انتظار بالاخره قسمت دوم «وادی یادبود» منتشر شد و این بار حضور هم‌زمان دو شخصیت در هر صحنه، حل معماها را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. سازندگان با حفظ ساختار اصلی قسمت نخست، بیشتر توان خود را صرف طراحی سازه‌های پیچیده‌تر و تعامل بهتر مخاطب با کلیدها و گذرگاه‌های مختلف کرده‌اند. روند بازی به این ترتیب است که در هر مرحله با یک یا چند سازه‌ که تعامل با هرکدام بر ساختار دیگری تأثیر می‌گذارد روبه‌رو هستید و باید با کمک هر دو شخصیت معماهای متنوع را حل کنید و راه خروج را هموار سازید.

سبک:  معمایی
پلتفرم:   iOS 
تهیه‌کننده: ustwo Games Ltd
سازنده:   ustwo Games Ltd 

مطلب پیشنهادی

معرفی بازی‌های جدید پی‌سی و موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک شماره 183

طوفان خیابانی Asphalt Street Storm Racing

نام استودیوی گیم‌لافت بیش از هر چیز همه را به یاد گرافیک خیره‌کننده و جزئیات فراوان صحنه‌ها می‌اندازد که همواره از استانداردهای معمول موبایل‌ها و تبلت‌ها بالاتر هستند. مجموعه مسابقه‌ای محبوب Asphalt نیز یکی از بهترین نمونه‌های حاضر برای سنجش این ویژگی است که قسمت تازه‌ای از آن با حضور خودروهایی از شرکت‌های معروف جهانی منتشر شده است. سازندگان این بار فراتر از گذشته رفته‌اند و مانند نمونه‌های کنسولی این سبک، آب‌ و هوای مختلف در مسابقات و بخش آنلاین رقابتی چهارنفره را هم در نظر گرفته‌اند. البته نباید انتظار داشته باشید تمام این ویژگی‌ها با حجم نصب پایینی فراهم شده باشند.

سبک:  مسابقه‌ای
پلتفرم:   iOS, Android 
تهیه‌کننده: Gameloft
سازنده: Gameloft 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟