افزایش تعداد مخاطبان
شما به یک متخصص سئو نیاز دارید؟
یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که عمدتا از سوی مالکان سایت‌ها مطرح می‌شود این است که ما برای بهبود ترافیک سایت خود به یک کارشناس سئو نیاز داریم؟ قبل از آن‌که بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم، ابتدا باید بدانیم یک متخصص سئو کیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

1606683296_1_0.gif

متخصص سئو کیست؟

یک متخصص سئو فردی است که آموزش دیده است تا سایت‌ها را برای موتورهای جست‌وجوگر بهینه‌سازی کند. اما شما نیز می‌توانید از طریق دستورالعمل‌هایی که از سوی شرکت‌هایی همچون گوگل ارائه شده به یک متخصص سئو تبدیل شده و سایت خود را بهینه‌سازی کنید. اما اگر به دنبال آن هستید تا تمامی صفحات سایت خود را بهینه‌سازی کنید در چنین حالتی به یک کارشناس حرفه‌ای نیاز دارید تا بتواند این‌کار را برای شما انجام دهد. در غیر این صورت ممکن است از الگوهایی استفاده کنید که در عمل تاثیر معکوس داشته و باعث شود سایت شما پنالتی شود. پنالتی یکی از واژه‌های کلیدی در دنیای سئو است که نشان می‌دهد سایت شما به واسطه انجام یکسری کارهای غیر قانونی از سوی گوگل امتیاز منفی دریافت کرده است. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که استخدام یک کارشناس سئو به خط‌مشی‌ها و استراتژی‌های کسب‌وکار شما بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی

سئو (seo) چیست و چرا به سئو کار نیاز دارید؟
سئوکاران شبکه آماده‌اند!

ارشناس سئو به پیشرفت سایت شما سرعت می‌دهد

اگر به دنبال آن هستید تا سایت خود را معروف کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت آن جذب کنید، اگر در نظر دارید از سایت خود برای فروش محصولات و سرویس‌ها استفاده کنید، اگر کسب‌وکار شما جنبه‌ اطلاع‌رسانی دارد و برای جذب آگهی‌ها به مخاطبان زیادی نیاز دارید در چنین شرایطی بهتر است از وجود یک کارشناس سئو بهره‌مند شوید. اما پیش از استخدام چنین فردی ابتدا باید درباره مزایای بالقوه داشتن چنین فردی و همچنین آسیب‌هایی که ممکن است به واسطه استخدام یک کارشناس غیر حرفه‌ای متحمل شوید تحقیقات لازم را به عمل آورید. بیشتر کارشناسان سئو، آژانس‌های تبلیغاتی و مشاورانی که در این زمینه وجود دارند اطلاعات و سرویس‌های ارزشمندی در اختیار مالکان قرار می‌دهند که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بررسی محتوای سایت یا ساختار فعلی آن
  • ارائه مشاوره فنی در ارتباط با توسعه سایت، انتخاب یک میزبان مناسب، آماده‌سازی صفحات خطای درست، به‌کارگیری جاوااسکرپیت، تغییر مسیرها و... از جمله مشاوره‌های فنی ارائه شده از سوی این افراد است.
  • توسعه محتوا
  • مدیریت کمپین‌های توسعه کسب‌وکارهای آنلاین
  • تحقیق و انتخاب کلیدواژه‌های درست و دقیق
  • آموزش سئو به کارمندان شرکت
  • اشراف کامل بر بازارهای خاص، محلی و بخش‌های جغرافیایی

پیشنهاد ما این است که پیش از استخدام یک کارشناس سئو یا قرارداد بستن با شرکت‌هایی که در این زمینه به فعالیت اشتغال دارند این سری از مقالات را مطالعه کرده تا از کم‌وکیف این موضوع به خوبی مطلع شوید و به درستی بدانید این شرکت‌ها در حال انجام چه فعالیت‌هایی روی سایت شما هستند. همچنین فراموش نکنید از طریق تکنیک‌هایی که در این مقاله با آن‌ها آشنا خواهید شد این توانایی را به دست خواهید آورد تا یکسری از این‌کارها را نیز خودتان انجام دهید.

چه زمانی باید یک کارشناس سئو را استخدام کنیم؟

بهترین زمان برای استخدام کارشناس سئو زمانی است که در حال طراحی سایت، یا برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک سایت جدید هستید. تعامل شما با کارشناس سئو این اطمینان خاطر را به وجود می‌آورد که فرآیند طراحی به شکل‌ درستی انجام شده، کدهای شما به شکل درستی بهینه‌‌سازی شده‌اند و مهم‌تر از آن به شکل بیهوده و غیرضروری از فایل‌های جاوااسکریپت و CSS استفاده نکرده‌اید.

اولین قدم برای قرار گرفتن در صفحه نتایج جست‌وجو این است که اطمینان حاصل کنید گوگل قادر است سایت شما را پیدا کند. بهترین روش برای انجام این‌کار به‌کارگیری نقشه‌سایت (sitemap) است. نقشه سایت، فایلی است که روی سایت شما قرار می‌گیرد و به موتورهای جست‌وجو اطلاعاتی درباره صفحات جدید یا تغییر پیدا کرده ارائه می‌کند. این فایل‌ها که شامل متادیتاهایی هستند به موتورهای جست‌وجو اعلام می‌دارند که یک صفحه آخرین بار چه زمانی به‌روزرسانی شده است و چه صفحاتی به لحاظ اهمیت بر سایر صفحات ارجحیت دارند. گوگل می‌تواند صفحات را از طریق پیوندهایی که به سایر صفحات دارند پیدا کند. برای آن‌که سایت شما به شکل درستی از سوی گوگل پردازش شود به سه نکته‌ای که در ادامه با آن آشنا خواهید شد توجه کنید.

از طریق سئو به گوگل کمک کنید تا محتوای شما را پیدا کند

اولین قدم برای قرار گرفتن در صفحه نتایج جست‌وجو این است که اطمینان حاصل کنید گوگل قادر است سایت شما را پیدا کند. بهترین روش برای انجام این‌کار به‌کارگیری نقشه‌سایت (sitemap) است. نقشه سایت، فایلی است که روی سایت شما قرار می‌گیرد و به موتورهای جست‌وجو اطلاعاتی درباره صفحات جدید یا تغییر پیدا کرده ارائه می‌کند. این فایل‌ها که شامل متادیتاهایی هستند به موتورهای جست‌وجو اعلام می‌دارند که یک صفحه آخرین بار چه زمانی به‌روزرسانی شده است و چه صفحاتی به لحاظ اهمیت بر سایر صفحات ارجحیت دارند. گوگل می‌تواند صفحات را از طریق پیوندهایی که به سایر صفحات دارند پیدا کند.

از اشتباهات رایجی که پیرامون عدم پردازش صفحات از سوی خزنده‌ها وجود دارد اجتناب کنید

اجازه ندهید صفحه نتایج جست‌وجوی داخلی سایت شما از سوی گوگل پردازش شود. کاربران تمایلی ندارند از گوگل به سمت صفحه دیگری که برای نمایش نتایج جست‌وجوها قرار گرفته هدایت شوند. به عبارت دیگر از یک صفحه جست‌وجو به صفحه‌ جست‌وجوی دیگری هدایت شوند. به آدرس‌های اینترنتی ساخته شده این توانایی را بدهید تا در قالب پروکسی قابل جست‌و‌جو پردازش شوند.

 

برای پنهان‌سازی اطلاعات حساس از یک راهکار ایمن استفاده کنید

Robots.txt یک راهکار مناسب برای پنهان‌سازی اطلاعات حساس نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که از این فایل بتوانید برای مسدود کردن دسترسی‌ها استفاده کنید. در حقیقت این فایل تنها به خزنده‌ها اطلاع می‌دهد که چه صفحاتی برای آن‌ها آماده نشده و نباید به سراغ این صفحات بروند، اما مانع از آن نمی‌شود تا سرور درخواست‌های وارد شده از سوی کاربران مبنی بر دسترسی به اطلاعات حساس را پردازش نکند. در نتیجه اگر کاربری آدرس اینترنتی صفحه‌ای از سایت شما را در مرورگر خود وارد کند، به راحتی می‌تواند به آن بخش از سایت شما وارد شود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا موتورهای جست‌وجو بازهم بتوانند به آدرس‌های اینترنتی که شما به این شکل آن‌ها را مسدود کرده‌اید دسترسی پیدا کنند این است که لینک‌هایی به آن آدرس‌های اینترنتی ممکن است در مکانی در اینترنت وجود داشته باشند. فایل‌های گزارش از جمله این موارد هستند. در چنین شرایطی موتور جست‌وجوگر از درون این فایل‌ها آدرس‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را پردازش می‌کند. همچنین موتورهای جست‌وجوی غیراستاندارد و ناسازگاری که هیچ شناختی از فایل‌های Robots.txt ندارند یا از الگوریتم‌هایی برای عبور کردن از فایل‌های robots.txt استفاده می‌کنند این توانایی را دارند تا به همه آدرس‌های اینترنتی سایت شما دسترسی پیدا کنند. در نهایت یک کاربر کنجکاو نیز می‌تواند پوشه‌ها و زیرپوشه‌هایی که درون فایل robots.txt قرار دارد را آزمایش کرده و آدرس اینترنتی مربوط به محتوایی که نباید نشان داده شود را پیدا کند. در همه این موارد، اگر در نظر دارید تا ‌صفحه موردنظر شما در گوگل ظاهر نشود از برچسب noindex استفاده کنید. اما فراموش نکنید هر کاربری که لینک مربوط به صفحه را در اختیار داشته باشد قادر به مشاهده صفحه خواهد بود. برای آن‌که به شکل ایمنی از صفحات خود محافظت کنید، باید از راهکارهای قدرتمند تخصیص مجوز شبیه به دریافت گذرواژه برای دسترسی به یک صفحه یا از دسترس خارج کردن کامل یک صفحه روی کل سایت استفاده کنید.


برای بررسی و سئو سایت خود با ما تماس بگیرید:

آدرس سایت خود را جهت بررسی به آدرس ایمیل info@shabakeh-mag.com ارسال کنید
جهت مشاوره رایگان با دفتر ماهنامه شبکه تماس بگیرید 3-02166905080

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟