Grasshopper، روش خلاقانه گوگل برای ورود به دنیای کدنویسی
می‌خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید؟ پس بازی کنید
همه ما خوب می‎دانیم که غول دنیای فناوری گوگل یک شرکت پیشگام در نوآوری و ایده‎های خلاقانه است. این بار هم طبق آخرین گزارشات دریافتی مشخص شده است که این شرکت یک اپلیکیشن رایگان اندروید و iOS را برای یادگیری برنامه نویسی عرضه کرده است. گوگل قصد دارد هر طور که شده حتی به شیوه بازی برنامه نویسی را به شما آموزش دهد.

1606683296_1_0.gif

طی نه ماه گذشته گوگل مشغول کار روی پروژه‎ای برای آموزش برنامه نویسی به شیوه بازی بوده است. حالا ثمره این تلاش یک بازی موبایل به نام Grasshopper است که با آن هر کسی می‎تواند به سادگی و به صورت تفریح و سرگرمی برنامه نویسی را یاد بگیرید و جالب اینجا است که این محصول نوآورانه کاملا رایگان است.

هدف از این بازی که می‎توانید آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود كنيد این است که از طریق تمرینات و چالش‎هایی در قالب پازل‎های بصری به مخاطبین بزرگسال خود برنامه نویسی را آموزش دهد. به این شكل هر کسی می‎تواند اصول زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را یاد بگیرید.

از داخل موبایل خود برنامه نویسی را یاد بگیرید

طبق اعلام گوگل، Grasshopper که نام آن به افتخار یکی از پیشگامان حوزه برنامه نویسی کامپیوتر به نام Grace Hopper انتخاب شده است، بهترین روش برای وارد شدن به دنیای برنامه نویسی به شیوه‎ای سرگرم کننده است. این اپلیکیشن از طریق چالش‎ها و بازی‎های سریع روش استفاده از جاوا اسکریپت در محیط واقعی را به بازیکنان آموزش می‎دهد.

همین‎طور که به مراحل پیشرفته‎تر بازی نزدیک می‎شوید، سطح دشواری چالش‎ها نیز افزایش پیدا می‎کند. علاوه بر این با کمک اصطلاحات لحظه‎ای این بازی ما اشتباهات خود را متوجه خواهیم شد و می‎توانیم آن را در مراحل بعدی جبران کنیم.

این بازی همچنین شامل غنایم و دستاوردهای مختلفی است که بسته به توانایی‎های ما فعال می‎شود. از آنجا که طبق داده‎های StackOverflow زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بیشترین میزان استفاده توسط توسعه دهندگان را داشته است، در حال حاضر تنها همین زبان توسط این بازی آموزش داده می‎شود و هنوز برنامه‎ای برای گسترش این اپلیکیشن به آموزش فناوری‎های دیگر اعلام نشده است.

هر چند پلتفرم Grasshopper برای تازه کاران در نظر گرفته شده است و قرار نیست کسی یک شبه برنامه نویس حرفه‎ای شود، اما این بازی می‎تواند روش خوبی برای وارد شدن به دنیای حرفه‎ای و گاها خسته کننده برنامه نویسی باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر سید محمد رضا مدرس مصدق
سید محمد رضا مد...

سلام. متاسفانه برای ایران کار نمی کند.