مقالات ویژه آنلاین شماره 197 ماهنامه شبکه بخش دانش کامپیوتر
30/07/1396 - 12:30
از دوره‌های رایگان و آنلاین هاروارد تا ظرفیت دانشگاه‌های ایران و مجموعه آموزشی پایتون
در شماره 197 از ماهنامه شبکه سه مقاله ویژه داریم که داخل مجله چاپ نشده‌اند بلکه همزمان با انتشار این شماره، روی وب سایت ماهنامه در دسترس خوانندگان خواهد بود. در اینجا به محتوای این سه مقاله نگاهی داریم.

1606683296_1_0.gif

آشنایی با دوره‌های آنلاین و رایگان "مبانی دانش و کامپیوتر"

این مقاله حاوی جدولی از درس مبانی کامپیوتر در چند دانشگاه برجسته دنیا به همراه زبان برنامه‌نویسی و کتاب (رفرنس دانشگاهی) مورد استفاده است. خوشبختانه این دروس به صورت رایگان از طریق اینترنت ارایه میشود. بنابراین اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید میتوانید فیلم ویدیوی کامل این دروس را به رایگان تماشا کنید. البته بعضی از آنها فقط به صورت PDF ارایه شده‌اند.


ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته‌های کامپیوتر (کنکور 96) + فهرست

هنگام راه‌اندازی بخش دانش کامپیوتر در ماهنامه شبکه برآن شدیم که آماری از تعداد دانشجویان جدیدالورود در سراسر کشور در رشته کامپیوتر تهیه کنیم. گزارشی که مشاهده می‌کنید بر مبنای لیست انتخاب رشته دانشجویان از طریق کنکور سراسری 1396 است. در اینجا ظرفیت رشته ‌های کامپیوتر در دانشگاه‌های سراسر کشور استخراج شده‌اند و در جداول جداگانه برای دانشگاه های دولتی، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر، سهمیه مناطق محروم، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور بازنشر شده‌اند. لازم به توضیح است که مرجع این اطلاعات لیست انتخاب رشته منتشر شده توسط وزارت علوم برای کنکور 96 است بنابراین اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی در این گزارش نیامده است و امیدواریم استخراج آمار پذیرش این دانشگاه را در شماره‌های آتی ماهنامه به اطلاع خوانندگان محترم برسانیم.


مجموعه مقالات آموزش مبانی برنامه نویسی به زبان پایتون

این مجموعه به همت همکار گرامی خانم عظیمی، از آرشیو شماره‌های قبلی ماهنامه گردآوری شده و یک سری مطالب آموزشی است که توسط آقای احمد شریف‌پور تالیف شده بود. مخاطب این مجموعه، همه علاقه مندان به برنامه‌نویسی به ویژه دانشجویانی هستند که به تازگی تحصیل در رشته کامپیوتر را آغاز کرده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟