07/07/1396 - 16:44
بررسی اختلاف قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار و کارخانه
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به حاشیه قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار، گفت: دو نرخی شدن برخی خودروها باعث ایجاد فساد در بازار خودرو شده است.

1606683296_1_0.gif

سعید مؤتمنی، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رنو استپ‌وی دنده اتوماتیک 55 میلیون و 700 هزار تومان است اما این خودرو در بازار با قیمت 63 میلیون تومان به فروش می‌رسد که شاهد اختلاف قیمت 7 میلیون و 300 هزار تومانی برای این خودرو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حواله‌های مربوط به تحویل ساندرو استپ‌وی در ماه جاری توسط نمایندگی‌های سایپا صلح می‌شود، گفت: حواله‌های تحویل یک ماهه این خودرو با قیمت 62 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

وی با بیان اینکه پیش‌ فروش خودرو باعث ایجاد فساد در بازار می‌شود و خودروسازان ابتدا باید خودرو را تولید کنند، سپس نسبت به فروش آن اقدام کنند، افزود: پیش‌ فروش خودرو باعث ایجاد اختلاف قیمت در بازار می‌شود و فقط برای برخی افراد رانت و سود به همراه دارد. 
به گفته مؤتمنی، وقتی خودروسازان برای پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند در واقع به دنبال کسب منافع هستند و به حقوق مصرف‌کننده فکر نمی‌کنند، زیرا می‌خواهند از طریق تقویت بازار دونرخی، هزینه‌های خود را جبران کنند. 

وی تصریح کرد: زمانی که شرکت‌های خودروساز می خواهند برای پیش‌فروش خودرو اقدام کنند، ابتدا قیمت آن خودرو را از طریق کاهش عرضه در بازار، افزایش می‌دهند و سپس مردم را به خرید در طرح‌های پیش‌فروش تحریک می‌کنند. 
وی با بیان اینکه در پیش‌ فروش ساندرو استپ‌وی مردم عادی نتوانستند ثبت‌نامی انجام دهند، گفت: این خریدها توسط یکسری افراد خاص انجام شد که حالا سود حاصل از بازار دو نرخی نصیب آنها می‌شود و سازمان حمایت نیز بر این مسئله نظارتی ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟