29/06/1396 - 21:15
کیا اسپورتیج ایمن تر است یا تویوتا راوفور؟
تویوتا راو 4 و کیا اسپرتیج هر دو از محبوب‌ترین کراس‌اوور ها هستند و نمونه های نو و دست دوم آنها در بازار کشور خواهان بسیاری دارند.

1606683296_1_0.gif

این خودروها از نظر قابلیت‌های حرکتی و بخش فنی نیز بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. با این وجود برای برخی از افراد ایمنی خودرو اهمیت بالایی دارد و به همین خاطر در اینجا می‌خواهیم به بررسی نتایج تست تصادف این دو خودرو نگاهی داشته باشیم تا دریابیم کدام یک از این دو کراس‌اوور شرقی در هنگام حادثه حفاظت بیشتری از سرنشینان خود به عمل می‌آورد. رقابتی بین ژاپنی‌های با تجربه و کره ای‌های سخت کوش.

تست تصادف کیا اسپرتج

تست تصادف تویوتا راوفور

ابتدا با تصادف از جلو آغاز می‌کنیم. در این بخش کیا اسپرتیج توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تمامی بخش‌های بدن راننده و سرنشین در تصادف سالم مانده‌اند و تنها ساق پاها آن‌هم به میزان جزیی آسیب دیده است. تویوتای راوفور گرچه در زمینه ی حفاظت از سرنشین جلو عملکردی مشابه با اسپرتیج دارد اما قسمت های سر و سینه  راننده در این خودرو دچار آسیب می‌شوند و این موضوع سبب خواهد شد تا در رده‌ای پایین‌تر از کیا قرار گیرد. البته این نیز فراموش نشود که آسیب بدنی راننده خیلی جدی و حاد نیست. 

تست تصادف جانبی به دو صورت انجام می‌شود که یکی شامل برخورد یک خودرو از بغل و دیگری شامل برخورد از بغل با یک تیر است. در تست برخورد جانبی با تیر این‌بار برنده‌ی میدان تویوتا راوفور است چون در این خودرو بیشتر قسمت‌های بدن سرنشینان سالم مانده و تنها بخش سینه کمی آسیب می‌بیند. اما در اسپرتیج نیز گرچه بخش های سال مبدن با تویوتا یکسان هستند اما بخش سینه و بالاتنه آسیب بیشتری در مقایسه با تویوتا خواهد دید. 
در صورتی هم که یک خودرو از بغل به هر یک از این دو شاسی بلند بزند هر دو این توانایی را دارند که به نحو احسن از راننده و سرنشینان دفاع کنند. 

همه‌ی این موارد سبب شده است تا در زمینه ی حفظ جان سرنشینان بالغ، کیا اسپرتیج بتواند به امتیاز 93 درصد دست پیدا کند و ۵ ستاره ی ایمنی کامل را به خود اختصاص دهد. تویوتا نیز با وجود دریافت ۵ ستاره از یورو NCAP اما امتیاز 89 درصد را دریافت کرده است. 
در زمینه ی حفاظت از کودکان نیز تویوتا موفق به کسب امتیاز 82 درصد و کیا موفق به کسب 86 درصد شده است. در خصوص عملکرد سیستم‌های ایمنی نیز سیستم‌های کیا اسپرتیج 86 درصد موفقیت داشتند ولی این عدد برای تویوتا 66 درصد است. 
در خصوص محافظت از عابر در صورت برخودر خودرو با عابر، تویوتا است که عملکرد بهتری به میزان66 درصد را در مقابل 49 درصد کیا از خود بر جای می گذارد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟