17/06/1396 - 19:02
مزدا 3 بخریم یا کیا سراتو؟
در حال حاضر کیا سراتو آپشنال مونتاژی سایپا (نسل دوم) و مزدا3 گروه بهمن به ترتیب با قیمت حدودی 99 و 118 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

1606683296_1_0.gif

در بحث کیفیت باید گفت با توجه به اینکه خودروهای ژاپنی از نظر ظاهری و فنی دوام بیشتر و بهتری نسبت به انواع کره‌ای دارند، مزدا 3 گزینه بهتری است؛ گرچه سراتو هم به نسبت قیمت پرداختی کیفیت قابل‌قبولی ارائه می‌کند.

همچنین سراتو آپشنال به مواردی مثل نشان‌دهنده‌های جدید پشت فرمان، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و حسگر پارک عقب، پوشش چرمی صندلی‌ها و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مجهز شده که در کنار پیشرانه 2 لیتری 156 اسب بخاری و جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار مجموعه‌ای مقرون به صرفه و با قدرتِ مناسب را تشکیل می‌دهند. در مقابل، مزدا 3 از گزینه‌های محبوب بازار ایران است که از پیشرانه 2 لیتری 150 اسب بخاری و جعبه‌دنده 5 سرعته خودکار استفاده می‌کند و با شتاب اولیه 9.2 ثانیه‌ای، سراتو (12 ثانیه) را پشت سر می‌گذارد.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی اما با وجود تجهیز به سامانه کنترل پایداری رانندگی (DSC)، چرخش خودکار چراغ‌های جلو (AFS)، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، 6 عدد کیسه هوا، فرمان الکتروهیدرولیکی و سیستم صوتی بسیار باکیفیت، به دلیل فقدان مواردی مثل صفحه‌نمایش لمسی داشبورد در پس رقیب کره‌ای قرار می‌گیرد. همچنین به تمامی این‌ها باید وفور قطعات یدکی هردو خودرو در بازار و قیمت بالاتر قطعات مزدا 3 را هم اضافه نمایید. در مجموع با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، خرید هردو خودرو می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به نمونه‌های کارکرده باشد و تا چندین سال نیازتان را برطرف سازد. نهایتاً این شمایید که باید بین کیا سراتو با شتاب کمتر و امکانات بیشتر و مزدا 3 با تجهیزات رفاهی کمتر و کیفیت بیشتر یکی را برگزینید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟