چندین ظاهر برای تنوع‌طلبان
30/02/1396 - 11:35
خودروی خودرانی که براساس سلیقه راننده تغییر شکل می‌دهد
طراحی‌های ماژولی در گجت‌هایی مانند اسمارت‌فون‌ها یا تجهیزات شبکه تازگی‌ ندارند اما یک خودروی با طراحی ماژولی که اجازه تغییر ظاهر خودرو را می‌دهد، ایده جدیدی است که یک شرکت خودروساز هنگ‌گنکی به کار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

شرکت هنگ‌کنگی OSVehicle یک خودروی خودران مفهومی به نام «Edit» معرفی کرده است که می‌تواند ۵ ظاهر متفاوت داشته باشد و اولین خودروی خودران ماژولی دنیا محسوب می‌شود. 

در خودروی ادیت، راننده برحسب سلیقه خود می‌تواند بخش‌های جلو، عقب، سقف و درهای خودرو را از میان ۵ طراحی انتخاب و سرهم‌بندی کند. این قابلیت به مالک خودرو اجازه می‌دهد هر زمان از طراحی و ظاهر خودرو خسته شده، دست به تغییر و تنوع بزند. بسیاری از راننده‌ها دوست دارند مرتبا ظاهر خودرو را عوض کنند و ماشینی متفاوت سوار شوند. 

مدیران شرکت هنگ‌کنگی OSVehicle می‌گویند ادیت برای آینده طراحی شده است. این خودرو دارای ۵ بخش است. بنابراین، هر فردی می تواند یک خودرو را با توجه به مورداستفاده و استایل دلخواه به اشکال متفاوت سرهم‌بندی کند.

در حقیقت، سازندگان این خودرو سعی دارند یک پلتفرم خودروی خودران بدهند تا دیگران بتوانند برای ظاهر خود براساس نیاز و سلیقه مشتری، ماژول‌های مختلفی طراحی و سوار کنند. در این خودرو می‌توان سیستم‌های ترمز و سنسورها را نیز تغییر داد. هر نفر می‌تواند این پلتفرم را گرفته و براساس سلیقه خودش خودرو را طراحی کند. 

پیش‌بینی می‌شود که خودروی ادیت ماندگاری زیادی در صنعت داشته باشد چون ماژول‌های اساسی آن را می‌توان تعویض کرد. برخی کارشناسان می‌گویند عمر این خودرو نزدیک به ۲۰ سال است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟