کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان
25/02/1396 - 15:28
کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد + عکس و مشخصات
شرکت‌های خودروسازی کم‌کم دارند مدل‌های هیبریدی خود را روانه بازار ایران می‌کنند. پس از حضور چند خودروی مطرح هیبریدی از جمله هیوندای سوناتا هیبریدی در ایران و استقبال خوب از آن، اکنون نوبت به دوقلوی این خودرو یعنی کیا اپتیمای هیبریدی می‌رسد که وارد بازار ایران شود.

1606683296_1_0.gif

کیا اپتیمای هیبریدی به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان شناخته می‌شود و نام‌اش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ توانست ۱۲ هزار و ۷۱۲ کیلومتر را فقط با ۵.۵ باک بنزین رانندگی کند؛ یعنی تقریبا مصرف سوخت ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. حتا مصرف انرژی این خودرو از استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا هم کمتر است. 

مطلب پیشنهادی

نگاهی به هیوندای سوناتا هیبریدی به بهانه آغاز فروش در ایران + عکس و شرایط فروش

اپتیما هیبریدی در نسل قبل (اتاق TF) هم با پیشرانه 2.4 لیتری و هم با پیشرانه 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نسل جدید این خودرو (اتاق JF) دیگر خبری از انجین 2.4 لیتری نیست. بنابراین اپتیما هیبریدی با همان پیشرانه سوناتا هیبریدی وارد کشورمان می‌شود و قطعا همان باتری 56 کیلووات ساعتی آنرا هم خواهد داشت.

مکانات اپتیما هیبریدی تقریبا همان امکانات نسخه بنزینی است؛ ایربگ زانویی راننده (به همراه 6 ایربگ دیگر)، کنترل پایداری و کشش، ترمز کمکی، سنسور باد تایر، شیشه‌های دودی، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، اتولایت و دی‌لایت با چراغ‌های چرخشی، دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی‌ها (12 حالته برقی راننده با حافظه سفارشی)، خروجی برق 12 ولت، نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، نویگیشن، درب برقی هوشمند، بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، فرمان برقی و ترمز پارک از ویژگی‌های استاندارد اپتیما هیبریدی در اکثر بازارهای جهانی است.

در مورد قیمت اپتیما هیبریدی هنوز خبر موثقی در دست نیست اما احتمالا به زودی با قیمتی در حدود 173 میلیون تومان فروش آن آغاز می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟