ولوو آماده است تا ماشین‌های خودران خود را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد
خودران‌های سطح ۲ ولوو در یک قدمی خانواده‌ها
شاید در گذشته این‌گونه به نظر می‌رسید که ماشین‌های خودران در حد یک طرح و تئوری باقی خواهند ماند، اما شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری نشان دادند که این‌گونه نیست و به شدت در تلاش هستند تا چنین طرح جسورانه‌ای را به واقعیت ملموس زندگی ما تبدیل کنند. بر همین اساس شرکت خودروسازی ولوو آماده شده است تا 100 ماشین خودران خود را در اختیار خانواده‌های ساکن در کشورهای سوئد، چین و انگلستان قرار دهد.

1606683296_1_0.gif

از زمانی که در خبرها خواندیم که شرکت ولوو در نظر دارد 100 ماشین خودران را در اختیار شهروندان سوئدی قرار داده تا آن‌را آزمایش کنند زمان زیادی گذشته شده است. آزمایشی که در آن قرار بود 100 ماشین خودران در اختیار خانواده‌های عادی ساکن در کشور سوئد قرار گیرد تا آن‌را آزمایش کنند. این برنامه که Drive Me نامیده می‌شود ابتدا قرار بود در سال 2017 میلادی به مرحله اجرا درآید، اما اکنون این شرکت اعلام کرده است که این طرح آزمایشی از سال 2021 کلید خواهد خورد.

 در برنامه‌ریزی اولیه‌ای که اولین بار جزییات آن در سال 2015 میلادی منتشر شد، اعلام شد که این شرکت در نظر دارد 100 عدد ماشین خودران شاسی بلند XC90  را در اختیار خانواده‌های سوئی قرار دهد، اما در ادامه (یک سال بعد) اعلام شد که همین تعداد ماشین در اختیار خانواده‌های چینی و انگلیسی نیز قرار خواهد گرفت. این داوطلبان قرار است ماشین‌های خودران ولوو و فناوری به کار رفته در آن‌را آزمایش کنند. ماشین‌های ولوو این قابلیت را دارند تا در حالت خودکار و بدون نظارت در برخی از بزرگراه‌ها و بر اساس نقشه‌هایی که در اختیار دارند تردد کنند.

ولوو می‌گوید: «رانندگان قادر خواهند بود تا به‌طور کامل فرآیند رانندگی و هدایت ماشین را به دست ماشین سپرده و در پشت فرمان فیلم تماشا کرده یا به مطالعه کتاب بپردازند. ماشین می‌تواند خود را هدایت کرده و در مواجه شدن با هر موقعیتی واکنش مناسب را نشان داده و درست در مسیری که قرار دارد به حرکت ادامه داده و همه چیز را کنترل کند.» اما به نظر می‌رسد این خانواده‌ها بازهم باید زمان بیشتری را به انتظار بنشینند. سایت Automotive News به نقل از شرکت ولوو نوشته است: «در این طرح 100 انسان و نه 100 ماشین قرار است در قالب برنامه Drive me به مدت چهار سال حضور داشته باشند. همچنین به جای آن‌که این ماشین‌ها به‌طور کامل بی‌نیاز از راننده باشند و به عبارت دقیق‌تر ماشین‌های سطح چهار در اختیار مردم قرار گیرد، در طرح جدید مردم خود بخشی از پروژه آزمایشی Drive me خواهند بود و ماشین‌هایی که دارای سطح 2 بوده و مجهز به سامانه‌های دستیار پشتیبان نیمه مستقل هستند و به شکل تجاری در ایالات متحده و اروپا در دسترس قرار دارند را آزمایش خواهند کرد.»

مارکوس راتفف مدیر بخش برنامه‌های مربوط به ماشین‌های خودران شرکت ولوو در این خصوص به Automotive News Europe گفته است: «پرسش‌هایی وجود داشت که ما فکر می‌کردیم به سختی می‌توان به آن‌ها پاسخ داد، اما در مقابل خیلی سریع‌تر از آن زمانی که تصور می‌کردیم به پاسخ آن پرسش‌ها دست پیدا کردیم. همچنین در بعضی از حوزه‌ها، متوجه شدیم مسائل بیشتری برای بررسی و ارائه راه‌حل برای آن‌ها وجود دارد که از قبل پیش‌بینی چنین چالش‌هایی را کرده بودیم.»

البته فراموش نکنید که ولوو در انجام آزمایش ماشین‌های خودران کمی عقب‌تر از رقبای خود است. شرکت‌هایی همچون تسلا، GM، مرسدس بنز و آئودی فرآیند فروش ماشین‌های خودران در سطح 2 و 3 که از خودمختاری بیشتری برخوردار هستند را آغاز کرده‌اند و در حال کار روی ماشین‌های خودرانی با سطوح بالاتر هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟