27/09/1396 - 17:34
معرفی هفت خودروی باکیفیت بازار ایران
بررسی هفت انتخاب مختلف خریداران ایرانی در بازار خودرو که ضمن تولید در داخل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خریدشان به صرفه است.

1606683296_1_0.gif

هیوندای آی10

 

دلیل انتخاب : بدنه کوچک

مهم‌ترین ویژگی: کارایی بالای اقتصادی
قیمت نمونه فول: ۷۵ میلیون تومان

با پول یک چینی احتمالا بی‌کیفیت و زشت، می‌توان آی10 کره‌ای خرید. این خودرو مخصوص کسانی است که در شهر تردد مداوم دارند. آی10 که یک مینی خودروی تمام‌عیار شهری است با فرم ظاهری کاملا محافظه‌کارانه و جمع‌و جور به شما امکان می دهد به راحتی ترافیک را دور بزنید، هزینه سفر در شهر و خارج از شهر را به شدت کاهش دهید، برای پارک کردن در خیابان‌ها دردسر کمتری بکشید و در عین حال ایمن برانید، به امکانات خوبی دسترسی داشته و رانندگی آرامی را تجربه کنید در حالی که آی10 با قیمتی به نسبت متناسب قابل خرید است. موتور به کار رفته در آی 10 یک نمونه 1250 سی‌سی کم‌مصرف است که ضمن تولید86 اسب بخار قدرت، با گشتاوری مناسب به میزان 121 نیوتن‌متر، هنگام رانندگی تجربه خوبی را برای2 سرنشین خودرو فراهم می‌کنند که می‌تواند خیل کثیری از خانواده‌های اینچنینی را به سمت خود جذب کند.

هیوندای اکسنت

دلیل انتخاب : قیمت پایین
مهم‌ترین ویژگی: ایمنی بالا
قیمت نمونه فول: 105 میلیون تومان
نمونه وارداتی همین خودرو با سطح امکانات مشابه حداقل 10 میلیون تومان گران‌تر است، چرا؟ چون این خودرو مونتاژ کرمان است و نمونه وارداتی مونتاژ تایلند یا هند! گذشته از مسائل حاشیه‌ای پیرامون کرمان موترو، این شرکت همواره به ساخت خودروهای کیفی از هیوندای ورنا و آوانته تا فولکس گل و دوو سیلو مشهور بوده است و در دور جدید همکاری با هیوندای هم این اتفاق رقم خورده و تولیدات کرمان موتور کیفیت مناسبی دارند. اکسنت نیز که در شمار پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا قرار دارد و نسبت متناسبی از گنجایش، قدرت موتور، کارایی اقتصادی و زیبایی را از خود بروز می‌دهد. در اتاق این خودرو 4 سرنشین به راحتی جا می‌گیرند و این یعنی اعضای یک خانواده کوچک می‌توانند در حین سفر به راحتی از اکسنت چه در ترافیک‌ شهری باشد و چه در حال عبور از کنار دریا ضمن کارکرد بالای موتور، نهایت لذت را ببرند.

پژو 2008

دلیل انتخاب : هندلینگ بالا
مهم‌ترین ویژگی: موتور و گیربکس عالی
قیمت نمونه فول: 127 میلیون تومان
خودروی بزرگی نیست و چیزی بیشتر از یک هاچ‌بک شهری بزرگ را به خریدارانش ارائه نمی‌کند. یک خودروی شهری تمام‌عیار است که آفرودر هم نیست و فقط ظاهر کراس اوورها را دارد با این حال این همه ماجرا نیست و ظاهر متفاوت از رقبا که خشن و اسپورت است، موتور و گیربکسی که بسیار هماهنگ بسته شده و سیستم تعلیق و فرمان تیز و محکم کاری کرده تا 2008 مثل یک هاچ‌بک داغ عمل کند و به عشاق رانندگی مهیج که از موتور ضعیف تیوولی، کپچر و جوک پلاتینیوم دلخورند تجربه جدیدی ارائه کند. در عین حال خودرو کاملا ایمن طراحی شده و نمرات بالایش در آزمایش‌های موسسه یورو انکپ نشان می دهد با مبلغی متعادل می‌توان خودروی پرفروش، استاندارد و جذابی را در ایران خریداری کرد. به نظر می‌رسید با افزایش تیراژ تولید این خودرو قیمتش به کانال 100 میلیون برگردد اما افزایش تعرفه واردات احتمالا قیمت آن را در محدوده 125 تا 135 میلیون تومان ثتبیت خواهد کرد تا همچنان با رقبایش از تویوتا و نیسان فاصله معناداری داشته باشد.

کیا سراتو

دلیل انتخاب : آپشن‌های متعدد
مهم‌ترین ویژگی: استهلاک اندک
قیمت نمونه فول: 106 میلیون تومان
اخیرا به شکلی پیوسته قیمتش روند صعودی داشته که احتمالا دلیل آن را باید در خارجی بودن عمده قطعا و افزایش نرخ ارز جست. سراتوی 2011 مونتاژ سایپا اما همچنان محصولی قابل اطمینان، نسبتا جادار، با کیفیت، ایمن و تا حدی زیبا است که حدود 70 میلیون تومان از سراتوی 2017 ارزان تر است و استانداردی در همان حد را به خریدارانش ارائه می‌کند.

سوزوکی گرند ویتارا

دلیل انتخاب : گنجایش مناسب
مهم‌ترین ویژگی: قدرت بیابانگردی
قیمت نمونه فول : 145 میلیون تومان
همه چیز جز کابین قدیمی در این ژاپنی نجیب و جسور عالی است، حتی این قیافه 4 گوش سرد صنعتی که چندان در مقایسه با محصولات چینی و کره‌ای هیجانی برنمی‌انگیزد. ویتارا به لطف یک موتور 2400 سی‌سی حجیم و سیستم 4 چرخ محرک تنها انتخاب خریداران در رنج کمتر از 200 میلیون است که توان آفرود، آپشن خوب و کابین راحتی دارد.

هیوندای آی20

دلیل انتخاب : هیچ رقیبی ندارد
مهم‌ترین ویژگی: قیمت عالی
قیمت نمونه فول: 93 میلیون تومان
هاچ‌بکی است متوسط که قرار بود فروش بسیار بالایی را تجربه کند اما همچنان با ایده آل در زمینه فروش فاصله دارد و در 9 ماه کمتر از 6 هزار دستگاه تولید شده است. قرار بود با کلی رقیب از 208 پژو تا پولوی فولکس و سویفت سوزوکی به رقابت پردازد اما فعلا تنها گزینه مدرن، تازه و ارزان بازار در این رده و کلاس است که سطح خوبی از کیفیت، ایمنی و گنجایش را ارائه می کند.

مزدا 3

دلیل انتخاب : رانندگی نرم
مهم‌ترین ویژگی: ظاهر زیبا
قیمت نمونه فول: 126 میلیون تومان
یک خودروی ایده‌آل ژاپنی که از سال 2010 جایش را به نسل تازه‌ای از مزدا 3 داده اما در ایران همچنان بین محصولات مونتاژ داخل بی‌رقیب است. مردم این خودرو را به واسطه رانندگی نرم، موتور بی‌دردسر، کیفیت ساخت بالا و ارزش بالای خرید به بسیاری از خودروهای هم‌رده ترجیح می‌دهند و از قضا در بازار هم به خوبی خرید و فروش می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟