15/08/1396 - 15:28
بررسی کامل شاسی بلند MG ZS
کراس اوور ZS همراه با یک طراحی خیره کننده و راحتی بسیار خوب داخل کابین، بدون شک یک قدم از دیگر محصولات MG جلوتر خواهد بود، اما با این وجود شرکت سازنده سعی کرده است که قیمت تمام شده اتومبیل را همچنان مقرون به صرفه نگه دارد. علاوه بر این، پیشرانه اتومبیل از نوع 1 لیتری بوده و می‌تواند مصرف سوخت پایینی داشته باشد، ولی در مجموع این اتومبیل مناسب کسانی خواهد بود که به دنبال یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت با راحتی و عملکرد خوب هستند.

1606683296_1_0.gif

همانطور که می‌دانید، محصول جدید شرکت خودروسازی MG با نام ZS و در قامت یک خودروی کراس اوور کامپکت معرفی شده است که از ماه گذشته، عرضه رسمی آن در بازار انگلستان آغاز شده است. حال با ورود این خودروی کراس اوور به کشور انگلستان، کارشناسان "اتو اکسپرس" یکی از مدل‌های 2017 آن را در کشور چین تهیه کرده و تست‌های خود را بر روی آن انجام داده‌اند که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی جزییات گزارش اتو اکسپرس و تست فنی کراس اوور MG ZS داشته باشیم.
پیش از این، شرکت خودروسازی MG با خودروی شاسی بلند GS کار خود را در بازارهای جهانی بویژه انگلستان دنبال می‌کرد، اما سال گذشته با رونمایی از خودروی کراس اوور کامپکت ZS، قصد نفوذ بیشتر در سگمنت خودروهای "کراس اوور" را دارد که این خودرو می‌تواند رقیبی مناسب برای خودروی نیسان جوک، رنو کپچر، سئات آرونا و... تلقی شود که باتوجه به سابقه MG و مقرون به صرفه بودن اتومبیل نسبت به خودروهای دیگر، می‌تواند موفقیت چشمگیری در بازار داشته باشد، در هر صورت، کمپانی خودروسازی MG امیدوار است که با عرضه این خودرو به بازار انگلستان، فروش کلی خود را 2 برابر کند که تا پایان سال جاری فروش 4500 دستگاه و همچنین در سال آینده میلادی فروش 10 هزار دستگاه پیش بینی شده است که شاید با شروع عرضه MG ZS این هدف برای شرکت خودروسازی MG دست یافتنی شود.

در ابتدای گزارش، گفته شد که خودروی کراس اوور MG ZS در کشور چین مورد بررسی قرار گرفته است، اما شرکت خودروسازی MG ادعا می‌کند که این خودروی کراس اوور کامپکت را برای 6 ماه کامل در جاده‌های انگلستان مورد بررسی قرار داده است تا مطمئن شوند که هیچگونه مشکلی برای این خودرو در کشور انگلستان بوجود نمی‌آید.
در بازار انگلستان، خودروی کراس اوور ZS در سه مدل مختلف به مشتریان عرضه خواهد شد که نسخه پایه آن تحت عنوان "Explore" شناخته شده و دارای قیمت 12 هزار و 495 پوند خواهد بود. نسخه میان رده MG ZS تحت عنوان "Excite" شناخته شده و با قیمت 13 هزار و 995 پوند به مشتریان عرضه می‌شود و همچنین در پایان، به نسخه فول آپشن "Exclusive" خواهیم رسید که حداقل قیمت آن 15 هزار و 495 پوند و همچنین حداکثر قیمت آن چیزی معادل 17 هزار و 495 پوند خواهد بود که اختلاف اصلی این سه مدل در امکانات رفاهی و سیستم‌های بکار رفته بر روی آنان خواهد بود، زیرا بر روی تمامی مدل‌ها از یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری مشترک با کمپانی خودروسازی جنرال موتورز استفاده شده است که می‌تواند بهره وری انرژی بسیار خوب در کنار قدرت و گشتاور راضی کننده داشته باشد.
در خصوص پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر اتومبیل، گفته می‌شود که دارای حداکثر 110 اسب بخار قدرت بوده و می‌تواند گشتاوری معادل 160 نیوتن متر تولید کند که پس از تولید، توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال می‌شود. بر روی کاغذ، مصرف سوخت این پیشرانه چیزی حدود 5.2 لیتر گزارش شده است، اما سازمان‌های مربوطه اعلام کرده‌اند که در شرایط استاندارد جاده‌ای، این خودرو می‌تواند حتی به مصرف سوخت 4.7 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر دست پیدا کند.

پیش‌تر گفتیم که این خودرو می‌تواند در مقایسه با رقبای خود، یک فضای کابین خوب در اختیار سرنشینان قرار دهد، اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که فضای داخل کابین MG ZS کاملا لوکس و راحت است، زیرا صدای باد و یا صدای لاستیک‌های اتومبیل هنگام حرکت در داخل کابین شنیده می‌شود که شاید برای سرنشینان اتومبیل چندان خوشایند نباشد.
در زمان توسعه، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی MG این اتومبیل را کاملا مطابق با جاده‌های انگلستان طراحی کرده است، زیرا سیستم تعلیق اتومبیل هنگام حرکت در جاده عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند این عملکرد خوب خود را در بازار انگلستان بیشتر از همه نشان دهد. جالب است بدانید که سیستم فرمان اتومبیل قابلیت تنظیم در 3 حالت را دارد. در حالت پیشفرض عملکرد سیستم فرمان اتومبیل کمی آرام و نسبتا سنگین است، با انتخاب حالت دینامیک احساس خواهید کرد که وزن اتومبیل افزایش یافته و کنترل آن دشوارتر می‌شود، اما اگر سیستم فرمان اتومبیل را در حالت "شهری" قرار دهید، عملکرد سیستم فرمان بهتر شده و می‌توانید مانورپذیری راحت‌تر داشته باشید. علاوه بر این، غربیلک فرمان اتومبیل همچون ماشین‌های اسپرت به صورت D کات ساخته شده است و همچنین از کلیدهای سیستم سرگرمی بر روی خود سود می‌برد.

فضای داخل کابین اتومبیل، می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت MG ZS به شمار آید که در حالت استاندارد و بدون جمع کردن صندلی‌های عقب، می‌توانید به 448 لیتر فضای بار دسترسی داشته باشید که حدود 94 لیتر بیشتر از نیسان جوک در شرایط مشابه خواهد بود. علاوه بر این، فضای سرنشینان هم می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت اتومبیل باشد که به اندازه کافی ارتفاع کابین برای فضای "سر" سرنشینان در نظر گرفته شده است.
در داخل کابین اتومبیل، یک قدم بزرگ از سوی شرکت خودروسازی MG نسبت به تولیدات قبل این شرکت برداشته شده است تا کیفیت قطعات افزایش یابد و طراحی داخل کابین بهتر و ارگونومی آن بیشتر شود. در داخل کابین اتومبیل، شرکت سازنده به عنوان تجهیزات استاندارد از یک صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی استفاده کرده است که با زاویه دادن به کنسول مرکزی اتومبیل، چند درجه به سمت راننده چرخش داشته است تا راحت‌تر بتوان از آن استفاده کرد. پاسخگویی سیستم چند رسانه‌ای اتومبیل به خواسته‌های راننده نسبتا خوب است، بویژه کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان که زحمت راننده را کمتر می‌کند، اما استفاده از آنان هنگام حرکت با اتومبیل چندان کار ساده‌ای نخواهد بود.

بر روی نسخه‌های بالاتر اتومبیل همچون مدل "Exclusive"، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای و همچنین دوربین دید عقب به عنوان تجهیزات استاندارد به شمار خواهند آمد. علاوه بر این، سیستم سرگرمی اتومبیل به "اپل کارپلی" و "آندروید" مجهز شده است که راننده می‌تواند گوشی تلفن همراه خود را بدون مشکل به سیستم سرگرمی اتومبیل متصل کرده و از امکانات آن استفاده کند. فارغ از امکانات داخل کابین، بر روی نسخه‌های Exclusive و Excite از رینگ‌های 17 اینچی به عنوان تجهیزات استاندارد استفاده شده است و یا حتی چراغ‌های جلو LED و یا آینه‌های برقی می‌تواند در این فهرست قرار گیرد.
در پایان با یک جمع بندی کلی، می‌توان گفت که این خودرو با پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر خود که دارای 110 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور است، می‌تواند یک شتاب صفر تا صد 12.4 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت داشته باشد که با هدایت نیروی خود از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک محقق می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟