12/08/1396 - 20:30
لند ویند X7  چینی کپی برابر اصل  لندروور Evoque!
Jiangling Motor یکی از خودروسازهای غیر مطرح چینی محسوب می‌گردد اما این کمپانی با یک ترفند ویژه به‌سرعت توانست برای خود اسم و رسمی فراهم آورد . این شرکت در اقدامی کم سابقه یک کراس اور را با نام لند ویند X7 روانه بازار چین نمود که دقیقا نسخه کپی شده لندروور Evoque بود.

1606683296_1_0.gif

این محصول شبیه به نسخه انگلیسی نبود بلکه دقیقا یک کپی محض بود به‌طوریکه در جزعیات هم هم شبیه به  Evoque طراحی شده بود .X7 به‌سرعت بفروش خوبی در چین دست یافت و به لطف قیمت بسیار پایین تر از لند روور مورد توجه چینی ها قرار گرفت.انگلیسی‌ها که از این قضیه خشمگین شده بودند به‌سرعت دست‌بکار شده و از کمپانی Jiangling Motor شکایت کرده تا بتوانند جلوی فروش این خودرو را بگیرند .اما راه به جایی نبرده و چینی‌ها مجبور شدند که این خودرو را به‌صورت انحصاری در چین به‌فروش برساند چرا که در صورت خروج از چین با محکومیت‌های حاصل از لندروور مواجه می‌شدند.

فیس لیفت برای فرار از محکومیت

 Jiangling Motor که به‌شدت از فروش خوب این کپی محض راضی به‌نظر می‌رسید ، قصد دارد که محصولات خود را به خارج از چین هم صادر نمایند از همین رو نسخه فیس لیفت این خودرو را با تغییرات جزیی رونمایی کرد تا بتواند تفاوتی با لندروور ایجاد نماید. در نسخه فیس لیفت سعی شده جزئیات تغییر داده شود تا X7 دیگر یک کپی محض نباشد که تا حدودی هم با تغییر در سپر، چراغ ها، گلگیر‌ها، ریل‌های سقفی  و چراغ‌های عقب موفق شده‌اند .اما باز هم در نگاه اول می توان به‌راحتی به شباهت زیاد این خودرو و لندروور پی برد. شاید چینی ها با این ترفند بتوانند از دست شکایت انگلیسی ها در امان باشند اما چری مک گاورن مدیر طراحی کمپانی لندررور نگرانی خود را این رویه چینی ابراز کرده و عنوان داشته که چینی‌ها می‌توانند به‌سرعت هر گونه طراحی انجام شده را کپی نمایند.

قمیتی به مراتب پایین تر

لند ویند X7 با دو پیشرانه 2.0 لیتری و 1.5 لیتری بترتیب با بیشنه قدرت 190 و 150 اسب بخار روانه بازار چین شده است. قیمت این خودرو در نسخه پایه 15 هزار دلار و در نسخه فول به 19 هزار دلار می‌رسد این در حالی است که لندروور در چین با قیمتی در حدود 58 هزار دلار بفروش می‌رسد.  

داستان کپی ها ادامه دارد

یادآورمی‌شویم که هنوز داستان شکایت لندروور از  Jiangling Motor در خصوص طراحی X7 وجود دارد اما برند‌های دیگر جهان خود را درگیر شکایت از کمپانی‌های چینی نمی‌کنند چرا که شانسی برای پیروز شدن ندارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟