هوش مصنوعی روی بردهای رزبری‌پای ده دلاری
مایکروسافت هوش مصنوعی خود را به بردهای رزبری‌پای وارد کرد
مایکروسافت به دنبال آن است تا تجهیزات غیر هوشمندی همچون یخچال فریزرها و حتا سامانه‌های آبیاری را هوشمند کند. بر همین اساس این شرکت تصمیم گرفت الگوریتم‌ هوشمند خود را روی برد رزبری پای قرار دهد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت خود برای حضوری مستمر در حوزه هوش مصنوعی تصمیم گرفت الگوریتم‌های یادگیری عمیق خود را روی بردهای رزبرپای قرار دهد. مایکروسافت به دنبال آن است تا تجهیزاتی نام ‌آشنایی همچون کاشتنی‌های پزشکی و حس‌گرهای مرتبط با بررسی وضعیت خاک را هوشمند سازد. به‌طوری که این دستگاه‌ها بدون آن‌که نیازی داشته باشند به یک ابرکامپیوتر یا اینترنت متصل باشند با اتکا بر هوشمندی ذاتی خود به فعالیت بپردازند. ایده فوق ماحصل همکاری مشترک تیم‌های مستقر در آزمایش مایکروسافت و بنگلور هند است.

اوفر دکل، مدیر بخش بهینه‌سازی هوش مصنوعی آزمایشگاه ردموند به دنبال آن بود مانع از آن شود سنجاب‌ها دانه‌های ریخته شده در دستگاه‌های مخصوص پرندگان را بخورند. بر همین اساس یک سامانه بینایی ماشینی را برای شناسایی سنجاب‌ها در یک دستگاه 35 دلاری رز‌بری‌پای 3 تعبیه کرد. پس از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح او تصمیم گرفت سامانه آبیاری هوشمندی را طراحی کند که با نزدیک شدن جوندگان مزاحم آن‌ها را شناسایی کرده و دور کند.

مطلب پیشنهادی

آشنایی و کار با رزبری پای - بخش اول

دکل در ارتباط با این ایده در وبلاگ مایکروسافت نوشته است: «هر کاربری که مالک یک برد رزبری‌پای هوشمند باشد به واسطه قیمت کم و عملی بودن نصب تراشه‌های سطح بالا یا اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌های پردازش ابری قادر است مشابه چنین کاری که من انجام دادم را به راحتی انجام دهد. کاربران این توانایی را دارند تا حس‌گرها را به یک برد ریزبری‌پای مدل Zero که ده دلار قیمت داشته یا به یک تراشه Cortex M0 متصل کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این امکان وجود ندارد تا یک شبکه عمیق عصبی و پیشرفته را روی یک برد رزبری‌پای پیاده‌سازی کرد.

مطلب پیشنهادی

چرا به‌زودی هوش مصنوعی کسب‌وکارهای آنلاین را دگرگون می‌کند؟

به واسطه آن‌که سخت‌افزار این برد هزار برابر ساده‌تر از سامانه‌هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین از سرعت بسیار پایین برخوردار است.» مایکروسافت در زمینه ورود الگوریتم‌های هوشمند به تجهیزات مختلف برنامه‌ریزهای جالبی در نظر گرفته است. به‌طور مثال پژوهشگران این شرکت به دنبال آن هستند تا عصایی که از سوی افراد سال‌خورده یا بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد را به حس‌گرهای هوشمندی تجهیز کنند که با زمینه خوردن آن‌ها این موضوع را به سرعت به اورژانس خبر دهد. در نمونه دیگری این شرکت به دنبال طراحی دستکش‌های هوشمندی است که قادر خواهند بود زبان اشاره را تفسیر کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟