هوش مصنوعی و تعامل آن با دوربین آ‌ی‌فون‌ها
برنامه فوتوز در iOS11 از هوش مصنوعی استفاده می‌کند
اپل برای آن‌که به کاربران اجازه دهد در زمان کار کردن با عکس‌ها بهترین تجربه کاربری را داشته باشند، از هوش مصنوعی در ارتباط با برنامه فوتوز استفاده می‌کند. الگوریتم هوشمند ضمن آن‌که در مدیریت بهتر تصاویر به کاربران کمک می‌کند این توانایی را دارد تا اندازه فیلم‌ها و تصاویر را نیز کاهش دهد.

1606683296_1_0.gif

اپل به عکاسان وعده داده بود همراه با عرضه نسخه 11 سیستم‌عامل iOS یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل در ارتباط با مدیریت تصاویر را به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد. این شرکت به وعده خود جامع عمل پوشاند و یکسری از ویژگی‌های مرتبط با برنامه‌های تصاویر (Photos) و دوربین (Camera)  را بهبود بخشید. این به‌روزرسانی کاربران و همچنین عکاسان را از دردسرهای مرتبط با عکس‌برداری فوری و عکس‌برداری عادی خلاص خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

سیستم‌عامل iOS 11 معرفی شد: تکرار شکوه و عظمت اپل
سیستم‌عاملی با تغییرات ریز و درشت

به‌طور مثال از این پس کاربران در برنامه Photos و در بخش Memories این توانایی را خواهند داشت تا به‌طور خودکار از یادگیری ماشینی به منظور تغییر جهت تصاویر استفاده کنند. این قابلیت به ویژه در شرایطی که دوربین در جهت افقی یا عمودی تصویری را ضبط کرده است، کاربرد پیدا می‌کند. جالب آن‌که در زمان تغییر جهت یادگیری ماشینی به خوبی اطلاع دارد که فوکوس در کجای تصویر قرار داشته است. همچنین برنامه Live Photos نیز به یکسری ویژگی‌های بصری توامان با یادگیری ماشینی تجهیز شده است. ویژگی‌هایی که در ارتباط با اضافه کردن یکسری افکت‌ها همچون مات کردن در اکسپوژرهای طولانی، انتخاب عکس اصلی و تهیه حلقه‌های تکرارشونده ویدویی به عکاسان و کاربران کمک خواهند کرد.

در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره گردید، اپل یکسری از قابلیت‌های موجود را بهبود بخشیده است. قابلیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند تصاویر و ویدیوهای بهتر و بیشتری را ضبط کنید. برای این منظور اپل نیز تصمیم گرفته است از استاندارد HEVC یا همان الگوریتم کدگذاری و رندرینگ ویدویی H.265 استفاده کند. الگوریتمی که در مقایسه با فرمت H.264 نزدیک به دو برابر کارایی بهتری دارد. کدینگ ویدویی H.265 این قابلیت را دارد تا ضمن کاهش قابل توجه اندازه فایل‌های ویدیویی کیفیت فیلم‌ها را به شکل بالایی حفظ کند.

در مورد عکس‌برداری نیز باید به این نکته متذکر شویم که اپل در حال مهاجرت به فرمت HEIF است. فرمتی که بر راندمان بالای تصاویر تاکید دارد. به کارگیری این فرمت به محصولات تولید شده از سوی اپل اجازه خواهد داد، ضمن حفظ کارایی بالا به میزان قابل توجهی در فضای ذخیره‌ساز صرفه‌جویی کنند. به لحاظ تئوری شما در زمان ذخیره‌سازی تصاویر روی دستگاه خود نباید درباره اشغال شدن حجم قابل توجهی از فضای ذخیره‌ساز دستگاه خود نگرانی خاصی داشته باشید. در نتیجه در مسافرت بعدی با خیال راحت‌تری قادر خواهید بود عکس‌برداری کنید. بدون شک این رویکرد اپل در عصری که دنیای ما به سمت ویدیوهای 4K و تصاویری با اندازه‌های بالا در حال حرکت است، یک استراتژی منطقی و درست به شمار می‌رود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟