نقل‌قول‌های طنز آمیخته با واقعیت
بهترین نقل‌قول‌های عنوان شده از سوی برنامه‌نویسان بزرگ
برنامه‌هایی که امروزه همه ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم به واسطه تلاش‌های مستمر برنامه‌نویسان بزرگ آماده شده‌اند. در حالی که تعدادی از این برنامه‌ها جالب توجه و شاخص هستند به همان نسبت نقل‌قول‌های مطرح شده از سوی تعدادی از برنامه‌نویسان بزرگ و نیز اندیشمندان دیگر حوزه‌ها جالب توجه است. نقل قول‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید هر یک پیام مهمی را در خود جای داده‌اند.

1606683296_1_0.gif

نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه رابرت هالف نشان داد که 91 درصد از مدیران بر این باور هستند که حس شوخ طبعی باعث پیشرفت حرفه‌ای آن‌ها شده است. 84 درصد از مدیران بر این باور هستند که افرادی که دارای حس شوخ طبعی هستند بهتر از افراد عادی کارهای خود را انجام می‌دهند. واقعیت این است که حس شوخ‌طبعی نه تنها در محیط کار بلکه در زندگی شخصی توسعه‌دهندگان نقش مهمی ایفا می‌کند. به‌طور مثال مدیران شرکت Apiumhub می‌گویند: «ما بر این باور هستیم، زمانی که کارها جدی می‌شوند به جای آن‌که به شکل عصبی با کارها روبرو شویم باید با طنزگویی  روز کاری خود را پشت سر بگذاریم. این‌کار باعث می‌شود تا روند توسعه نرم‌افزارها سریع‌تر انجام شده و همه شاد باشیم.»

در این مقاله بهترین نقل قول‌های مطرح شده از سوی برنامه‌نویسان را که برای هر کاربر علاقه‌مند به دنیای فناوری خالی از لطف نیست را آماده کرده‌ایم. چند نقل‌قول هم از بزرگانی آورده شده است که اگرچه برنامه‌نویس نیستند، اما گفته‌های آن‌ها میتواند برای برنامه‌نویسان مغتنم باشد. برای آن‌که روز خوب و مثبتی داشته باشید، ابتدا به این جملات نگاهی داشته باشید تا روز خوب و شادی را تجربه کنید.

مارتین فاولر: «هر انسان کدذهنی می‌تواند کدی را بنویسد که یک کامپیوتر آن‌را درک کند. اما برنامه‌نویسان خوب کدی را می‌نویسند که برای انسان‌ها قابل درک باشد.»

جان جانسون: «ابتدا مشکل را حل کنید و در ادامه کدنویسی را انجام دهید.»

اسکار وایلد: «تجربه واژه‌ای است که هر انسانی برای توصیف اشتباهات خود از آن استفاده می‌کند.»

کوکو چانل: «برای آن‌که غیر قابل تعویض باشید، مجبور هستید که همیشه متفاوت باشید.»

فرانسیس بیکن: «علم و دانش همان قدرت است.»

دن سلیمان: «بعضی مواقع بهتر است روز شنبه (دوشنبه) را در رختخواب بمانید، در غیر این صورت تا ابتدای هفته بعد باید وقت خود را صرف  اشکال‌زدایی کدها کنید.»

کوری هاوس: «کدها مثل جوک هستند، اما زمانی که تصمیم می‌گیرید آن‌ها را تشریح کنید خیلی بد می‌شوند!»

استیو مگوایر: «علت بروز مشکل را درست کنید، نه این‌که نشانه مشکل را اصلاح کنید.»

کنت بک: «خوش‌بینی یک خطر شغلی است که پیرامون برنامه‌نویسان قرار دارد. بازخوردها این خطر را از برنامه‌نویسان دور می‌کنند.»

مارتین فاولر: «به دنبال به کارگیری متدولوژی توسعه تکرارشونده هستید؟ باید این متدولوژی را تنها روی پروژه‌هایی که می‌خواهید موفق شوند به کار گیرید!»

آستین فریمن: «ساده‌سازی روح کارایی است.»

رالف جانسون: «قبل از آن‌که نرم‌افزاری قابل استفاده مجدد باشد، ابتدا باید قابل استفاده باشد.»

کنت بک: «بسازید تا کار کند، بسازید تا درست کار کند، بسازید تا درست و سریع کار کند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟