فیس‌بوک کار دست گروهی از مردم داد
هاروارد درخواست پذیرش ده دانشجو را به دلیل رفتارهای ناشایست در فیسبوک لغو کرد
دانشگاه هاروارد درخواست پذیرش ده دانشجو را به دلیل فعالیت‌های زشت و به اشتراک‌گذاری محتوا و الگوهای رفتاری ناپسند در شبکه اجتماعی فیس‌بوک باطل کرد.

1606683296_1_0.gif

در جهان متصل امروز که همه چیز به یکدیگر مرتبط بوده و اطلاعات به صورت آنی در فضای مجازی به اشتراک قرار گرفته و دست به دست می‌شوند، باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رفتارهای ما در شبکه‌های اجتماعی نه تنها بازتابی از شخصیت ما است، بلکه در بعضی موارد ممکن است تاثیرات مثبت یا منفی را بر زندگی شخصی یا حتا آینده ما بر جای بگذارند. به نظر می‌رسد تعدادی از افراد متقضی ورود به دانشگاه هاروارد این جمله را به بدترین شکل ممکن تجربه کرده‌اند.

در ماه آوریل، پذیرش ده دانشجوی دانشگاه هاروارد به دلیل رفتار زشت و ناپسند آن‌ها در فضای آنلاین فسخ شد. این دانشجویان در یکی از گروه‌های کوچک فیس‌بوک که محتوای زشتی را منتشر کرده بودند. این افراد در گروه یاد شده به‌طور تلویحی گفته بودند که رفتار دانشگاه هاروارد با دانشجویان یادآور قرون وسطا است. در ادامه این افراد محتوای به ظاهر سرگرم کننده‌ای را در قالب شوخی‌های نه چندان جذاب با دیگر اعضا به اشتراک قرار داده بودند. این صفحه و مطالب مربوط به آن روز یکشنبه از سوی The Crimson که یک روزنامه دانشجویی متعلق به دانشگاه هاروارد است، منتشر شد.

در مطلب منتشر شده آمده است که این گروه اقدام به انتشار الگوهای رفتاری و تصاویری کرده‌اند که یکسری از مسائل جدی جامعه را به سخره گرفته است. تصاویری که این افراد در چت منتشر کرده‌اند مسائل مهمی که جامعه نسبت به آن‌ها حساس است را به مسخره گرفته‌اند. تعدادی از پیام‌های مبادله شده در این گروه در ارتباط با یکسری شوخی‌های نه چندان جالب است.

در حالی که تعداد دیگری از پیام‌های آن‌ها در ارتباط با توهین به یکسری از گروه‌ها و قومیت‌های خاص است. در حالی که نرخ پذیرش دانشگاه هاروارد اکنون 5.6 درصد است، اما این دانشگاه در مورد یکسری از موارد حساس است. کاساندرا لوکا یکی از دانشجویان این دانشگاه در این ارتباط گفته است: «اگر ما به دانشگاه هاروارد وارد شده‌ایم به معنای آن نیست که به دنبال تفریح نیستیم. اما در مورد یکسری از مسائل جدی و محتاط هستیم.» این گروه کوچک فیس‌بوکی که افراد فوق عضو آن بودند برای آن‌که اعضا جدیدی را قبول کند از این پیش شرط استفاده می‌کند که افراد باید برای اثبات شایستگی خود باید یک الگوی رفتاری ناشایست را در صفحه اصلی فیس‌بوک منتشر کنند تا عضو این گروه شوند.

مسئولین پذیرش هاروارد از طریق ایمیل به این افراد اطلاع داد که از محتوایی که آن‌ها در این گروه به اشتراک قرار داده‌اند، مطلع شده‌اند و در ادامه لغو پذیرش این افراد را به آن‌ها متذکر شده‌اند. این حرف را یکی از اعضا این گروه به The Crimson گفته است. این تجربه تلخ یکبار دیگر به ما این موضوع را یادآور می‌شود که فعالیت‌های آنلاین ما ممکن است عواقب نه چندان خوشایندی را برای ما به همراه داشته باشد. هاروارد در خصوص پذیرش افراد به عنوان دانشجو مقرارت خاص خود را دارد. به‌طور مثال، این دانشگاه در شرایط مختلفی همچون رفتار نامناسب، عدم صداقت، عدم وجود شرط سنی لازم یا معیارهای شخصیتی نامناسب می‌تواند پذیرش افراد را لغو کند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟