سخنرانی تد: دانیل ساسکیند از تاثیر فناوری بر آینده مشاغل می‌گوید + ویدیو
تاریخ نشان داده که پیشرفت فناوری همواره تاثیر زیان‌باری بر آمار شاغلین داشته است. در قرن‌های گذشته اختراع ماشین‌آلات صنعتی بسیاری از کارگران را از کار بیکار ساخت. در همین چند دهه اخیر گسترش سرویس‌های اینترنتی در کسب و کار بسیاری از مردم جهان اختلال ایجاد نموده است. در کشور خودمان اعتراض رانندگان تاکسی به سرویس‌های آنلاین تاکسی به دفعات سرتیتر خبرها بوده است. البته که امنیت شغلی حق هر فرد شاغلی است، اما پیشرفت فناوری را نیز نمی‌توان متوقف یا آهسته نمود. پس چه باید کرد؟

1606683296_1_0.gif

نگرانی از تاثیر فناوری بر آینده مشاغل در ارتباط با پیشرفت هوش مصنوعی نیز وجود دارد. اگر انقلاب صنعتی شغل‌های "روتین" را تحت‌الشعاع قرار داد، انقلاب هوش مصنوعی شغل‌های "غیرروتین" همچون پزشکی، مترجمی و وکالت را هدف گرفته است. هم‌اکنون سرویس‌های هوشمندی در حال تکامل و توسعه است تا کارهای خلاقانه نیز به ماشین‌ها سپرده شود. در نتیجه یافتن راهکار برای حل مشکل بیکاری ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

یکی از افراد شایسته برای چاره‌جویی در خصوص بیکاری ناشی از فناوری دکتر دانیل ساسکیند (Daniel Susskind) است. دکتر ساسکیند استاد اقتصاد دانشگاه آکسفورد است و کتاب معروفی را به نام "آینده مشاغل" (The Future of the Professions) به همراه پدرش ریچارد ساسکیند نوشته است. او مدتی نیز مشاور دولت بریتانیا در حوزه فناوری بوده است. در ویدیوی زیر یک سخنرانی کوتاه از وی به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی وب‌سایت شبکه قابل مشاهده است. وی در این ویدیو سه باور نادرست را در زمینه رقابت انسان و ماشین بر سر شغل شرح می‌دهد و در نهایت تصویری از آینده در اختیار مخاطب می‌گذارد، آینده‌ای که چندان هم به سود انسان نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟