محبوبیت تلگرام جهانی است
۸ دلیل که ثابت می‌کند تلگرام همان اپلیکیشن پیام‌رسانی است که شما نیاز دارید
در گذشته‎ای نه چندان دور، وقتی صحبت بر سر اپلیکیشن‎های پیام رسان بود، اولین نامی‎ که به شما معرفی می‎شد واتس‌اپ بود. جای تعجب هم نیست چرا که این اولین پیام رسانی بود که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده شد. اما به نظر می‎رسد دوران حکمرانی واتس‌اپ به پایان رسیده است و امروز یک جایگزین به مراتب بهتر برای آن پيدا شده است: تلگرام

1606683296_1_0.gif

اما چه چیزی باعث شده تا تلگرام جایگزین بهتری برای واتس‌اپ باشد. در ادامه ما به 8 دلیل که اثبات می‎کند تلگرام همان اپلیکیشن پیام رسانی است که شما به آن نیاز دارید خواهیم پرداخت.

1. ویرایش پیام‎ها

برای خیلی از ما پیش آمده که در حین ارسال پیام برای دیگران با اشتباهات تایپی مواجه شویم. این موضوع به ویژه اگر مخاطب ما افراد غریبه باشند باعث شرمساری خواهد شد به ویژه در زبان فارسی که تایپ اشتباه بعضی کلمات معانی ناپسندی پیدا می‎کند.

عالی نبود اگر شما می‎توانستید به سرعت و قبل از این که دیگران اشتباه تایپی شما را ببینند آن را اصلاح کنید؟ تلگرام این قابلیت منحصر به فرد را در اختیار شما گذاشته است.

برای ویرایش یک پیام در تلگرام، پیامی‎ را که قصد ویرایش آن را دارید فشار داده و نگه دارید. بعد از چند ثانیه یک منو ظاهر می‎شود که شما باید گزینه Edit را از آن انتخاب کنید. با این کار شما به این پیام دسترسی خواهید داشت و می‎توانید آن را تغییر دهید. مخاطبین شما متوجه خواهند شد که شما پیام را ویرایش کرده‎اید، اما هرگز اشتباهی که اول مرتکب شده بودید را نخواهند دید.

2. گفتگوی مخفی

تلفن‎های هوشمند محل مناسبی برای تجمع اطلاعات خصوصی و محرمانه است و شاید مهمترین جایی که شما را لو می‎دهد تاریخچه پیام‎های شما باشد. تلگرام با قابلیت Secret Chat خود به جنگ این مشکل رفته است.

دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد که شما بخواهید به صورت مخفیانه با دیگران گفتگو کنید. در گفتگوهای مخفی از یک سیستم کدگذاری دو طرفه استفاده می‎شود که به هیچ وجه در سرورهای تلگرام ذخیره نمی‎شود و بعد از مدت زمانی مشخص در تلفن شما از بین می‎رود. گزینه فوروارد کردن نیز در این روش غیرفعال شده است.

اگر شما بیش از اندازه به مسائل امنیتی و حفظ حريم خصوصی حساس هستید باید در تمام مکالمات خود از این شیوه گفتگو استفاده کنید.

3. ارسال فایل‎های بزرگ

چند بار سعی کرده‎اید تا یک عکس، ویدیو یا سند را با واتس‌اپ ارسال کنید و در نهایت با پیغام ناامید کننده «فایل بیش از اندازه برای ارسال در پیام بزرگ است» مواجه شده‎اید؟

این به این دلیل است که واتس‌اپ حداکثر اندازه مجاز برای ارسال فایل را به 16 مگابایت محدود کرده است. اما تلگرام به شما اجازه می‎دهد فایل‎های خود را تا اندازه 1.5 گیگابایت ارسال کنید که تقریبا هر چیزی را که شما می‎خواهید از طریق دستگاه موبایل خود به دیگران ارسال کنید را شامل می‎شود.

4. در هنگام گفتگو ویدیو تماشا کنید

شما هم ممکن است با حجم زیادی پیشنهاد تماشای ویدیو از طرف دوستان خود مواجه شده باشید. تصور کنید در دنیایی قرار دارید که همزمان با گفتگو با دوستان خود بتوانيد ویدیوهای مورد علاقه خود را نیز تماشا کنید.

تلگرام انجام این کار را ساده کرده است. روی نماد بندانگشتی لینک ویدیو کلیک کنید تا ویدیو شروع به پخش کند. برای ادامه گفتگو در حالی که ویدیو در حال پخش است روی آیکون Picture-in-Picture کلیک کنید.

5. اعضای بیشتر در یک گروه

واتس‌اپ در بیشتر عمر خود تنها به شما اجازه می‎داد 100 عضو را به گروه خود اضافه کنید. سپس در فوریه 2016 این محدودیت به 256 عضو افزایش پیدا کرد. اما این 256 کاربر در مقابل چیزی که تلگرام ارائه می‎کند بسیار ناچیز است. تلگرام به شما اجازه می‎دهد 100,000 عضو را به گروه خود اضافه کنید.

این قابلیت که supergroups نام دارد امکاناتی مثل تاریخچه پیام، پیام‎های سنجاق شده، مخاطب قرار دادن یک پیام خاص و هشتگ‎ها را نیز ارائه می‎کند. برای ارتقا از گروه معمولی به supergroup صفحه گروه را باز کرده و روی Edit موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه تقه بزنید. در منوی بعدی Convert to Supergroup را انتخاب کنید.

6. Last Seen سفارشی شده

آخرین زمان بازدید و تیک خوانده شدن پیام از موضوعاتی است که می‎تواند جنجال‎های زیادی به پا کند. متاسفانه واتس‌اپ روشی برای سفارشی سازی مشاهده این اطلاعات توسط دیگران را ارائه نکرده است و اینجا نیز قانون همه یا هیچ حاکم است. اما تلگرام انعطاف پذیری بیشتری در این زمینه به خرج داده است. شما می‎توانید انتخاب کنید که چه کسانی می‎توانند آخرین باری که شما آن‎لاین بوده‎اید را متوجه شوند.

برای انتخاب فرد مورد نظر تلگرام را باز کنید و به Settings > Privacy and Security > Last Seen بروید. زیر بخش Who can see your Last Seen time گزینه My Contacts را انتخاب کنید. زیر قسمت Add exceptions شما می‎توانید روی Always Share With و Never Share With تقه بزنید و انتخاب خود را مطابق با آن انجام دهید.

7. اضافه کردن استیکر به عکس‎ها

درست است که این روزها خیلی از مردم با اضافه کردن استیکرها و نوشته‎های بی‎ربط به عکس‎ها باعث رنجش و مزاحمت می‎شوند، اما وقتی درست و به موقع از آن استفاده شود دوست داشتنی خواهد بود.

تلگرام یک قابلیت ویرایش عکس را در اختیار شما قرار می‎دهد که شبیه اسنپ چت عمل می‎کند و به شما امکان می‎دهد احساسات و حال و هوای خود را در قالب استیکر به مخاطبین خود منتقل کنید.

8. پنهان کردن رسانه تلگرام

یکی از جنبه‎های آزاردهنده واتس‌اپ این است که به سرعت گالری تلفن را پر می‎کند. جایی که قرار است محل نگهداری فیلم و عکس خاطره انگیز با دوستان و خانواده باشد با موضوعات تکراری و جوک‎های بی‎مزه اشغال می‎شود.

در واتس‌اپ شما می‎توانید از دانلود خودکار رسانه جلوگیری كنيد، اما نمی‎توانید ابتدا پیش نمایشی از آن را ببینید. شما تنها یک تصویر مات را دریافت می‎کنید و باید حدس بزنید که آیا ارزش ذخیره کردن را دارد یا خیر.

تلگرام این مسئله را به روش دیگری حل کرده است. شما می‎توانید انتخاب کنید که تمام رسانه‎هایی که دریافت می‎کنید دانلود شود و به این شكل هرگز چیزهای مهم را از دست نخواهید داد، اما از طرفی می‎توانید از اضافه کردن این محتوا به اپلیکیشن گالری تلفن خود جلوگیری كنيد.

برای این کار به Settings > Messages > Save to gallery برويد و تنظیمات مربوط به این قابلیت را انجام دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟