با ویژگی‌های تلگرام 4.7 آشنا شوید
اگر تلگرامتان را آپدیت کردید حتما این چهار ترفند را یاد بگیرید
تلگرام به تازگی آپدیت جدیدی را منتشر کرده که به موجب آن امکان اضافه کردن حداکثر 3 اکانت مختلف به تلگرام و استفاده همزمان از آن‌ها مقدور شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم ویژگی‌های جدید تلگرام 4.7 را مورد بررسی قرار دهیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یک ویژگی را کم داشت، آن هم امکان فعال‌سازی و مدیریت همزمان چند حساب کاربری در این مسنجر بود. کاربران متعددی برای دستیابی به این ویژگی از برنامه‌های مختلفی همچون موبوگرام و سایر اپلیکیشن‌های مشابه استفاده می‌کردند. همچنین برخی دیگر از کاربران هم با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون  App Cloner و غیره این کار را انجام می‌دادند.

خوشبختانه دیگر نیازی به انجام این عمل وجود ندارد. تلگرام در آپدیت 4.7 امکان فعال‌سازی و مدیریت همزمان چند اکانت را ارائه کرده است. هم اکنون کاربران این مسنجر محبوب می‌توانند حداکثر 3 اکانت را در تلگرام خود فعال کرده و به صورت همزمان هر سه اکانت را مدیریت نمایند. علاوه بر این ویژگی امکان جلوگیری از همگام‌سازی خودکار مخاطبین و ریپلای سریع‌تر به پیام‌ها هم در تلگرام 3.7 ارائه شده است. با سایت شبکه همراه باشید.

استفاده همزمان از چند اکانت در تلگرام

اصلی‌ترین تغییر و قابلیت جدیدی که به تلگرام 4.7 اضافه شده مربوط به امکان اضافه کردن چند اکانت و مدیریت همزمان از آن‌ها می‌شود. انجام این کار به سادگی در نسخه جدید تلگرام امکانپذیر است. بدین منظور کافیست:

  • تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • شماره خود یا فلش کوچک سمت راست آن را لمس کنید.
  • گزینه Add Account را لمس نمایید.
  • شماره خود را وارد و مراحل تایید را سپری کنید.

به همین سادگی می‌توانید تا حداکثر 3 اکانت را در تلگرام خود فعال نمایید. برای مراجعه به هر یک از اکانت‌ها کافیست که اکانت مورد نظر را از همان منوی اصلی برنامه انتخاب کنید. این ویژگی در حال حاضر فقط برای نسخه اندرویدی تلگرام ارائه شده و احتمالا در آینده نزدیک برای نسخه iOS این اپلیکیشن هم منتشر می‌شود.

ریپلای سریع‌تر پیا‌م‌ها

ریپلای سریع‌تر هم ویژگی بعدی است که آپدیت تلگرام 4.7 ارائه شده و به موجب آن شما می‌توانید خیلی سریع‌تر از گذشته یک پیام را برای ریپلای کردن انتخاب کنید. تا پیش از این به منظور انجام این امر باید انگشت خود را روی پیام مورد نظر نگه می‌داشتید و آیکون فلش (Reply) را از بالای صفحه انتخاب می‌کردید. اما در نسخه جدید تلگرام دیگر نیازی به انجام این کار ندارید و به جای آن کافیست که انگشتتان را روی پیام مورد نظر به سمت چپ بکشید تا ریپلای بر روی آن فعال شود. سپس متن پیام مورد نظرتان را تایپ و آن را ارسال کنید.

جلوگیری از همگام‌سازی خودکار مخاطبین

یکی از مشکلاتی که تلگرام داشت این بود که با فعال کردن یک خط در آن تمام مخاطبین ذخیره شده در خط با مخاطبین تلگرام همگام می‌شدند و یک آشفتگی عظیم رخ می‌داد. اما در آپدیت تلگرام 4.7 این مسئله برطرف شده و کاربران در حین فعال کردن شماره خود یا اضافه کردن یک اکانت جدید می‌توانند تیک گزینه Sync Contatcs را برداشته و از همگام‌سازی خودکاری مخاطبین گوشی و تلگرام جلوگیری کنند.

تغییر رنگ تم تلگرام در iOS

پیش از این کاربران نسخه اندرویدی تلگرام قابلیت تغییر تم این برنامه را داشتند و می‌توانند تم تیره یا روشن را برای آن در نظر بگیرند، اما این ویژگی در نسخه iOS تلگرام ارائه نشده بود. با انتشار تلگرام 4.7 هم اکنون کاربران نسخه iOS این اپلیکیشن هم قادر به انجام این کار هستند. این مسئله هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی جدیدی است که در تلگرام 4.7 ارائه شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از گوگل پلی

دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از اپ استور

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟