ترفند تلگرام: شخصی‌سازی اعلان مخاطبین خاص در تلگرام
چگونه زنگ هشدار یک مخاطب خاص را در تلگرام تغییر دهیم؟
اگر چند مخاطب خاص در تلگرام دارید که پیام‌هایشان برایتان مهم هستند، می‌توانید شیوه نمایش و ارائه نوتیفیکیشن یا همان اعلان پیام‌های این افراد را شخصی‌سازی کنید. بدین ترتیب هر زمان که این افراد از طریق تلگرام به شما پیام بدهند، یک نوتیفیکیشن خاص و متفاوت توسط گوشی ارائه می‌شود و شما بدین ترتیب می‌توانید متوجه شوید که پیام دریافتی از سوی مخاطب خاص شماست! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

تلگرام یکی از محبوب‌ترین و البته جامع‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رایگان محسوب می‌شود که این روزها استفاده از آن به شدت در بین مردم رایج شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت تلگرام مربوط به قابلیت‌های متعددی می‌شود که این برنامه ارائه کرده و هر زو هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در این میان یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که تلگرام ارائه می‌کند، امکان شخصی‌سازی اعلان مخاطبین خاص است!

شخصی‌سازی اعلان مخاطبین خاص تلگرام بدان معناست که شما می‌توانید نحوه نمایش و ارائه زنگ هشدار در قبال دریافت پیام از سوی کاربران خاص مورد نظرتان را شخصی‌سازی کنید. بدین ترتیب اعلانی که به منظور اطلاع‌رسانی دریافت پیام از سوی آن مخاطبین در تلگرام ارائه می‌شود نسبت به سایر مخاطبین و حالت عادی تلگرام کاملا متفاوت خواهد بود. اما این کار چطور انجام می‌شود؟

خوشبختانه تلگرام به ساده‌ترین شکل ممکن امکان انجام این کار را فراهم کرده است. تلگرام هم اجازه می‌دهد شما رنگ چراغ LED گوشی، صدای زنگ، وضعیت ویبره و غیره را برای هر مخاطب خاص شخصی‌سازی کنید. در ادامه این مطلب نحوه شخصی‌سازی اعلان مخاطبین خاص در تلگرام را به صورت دقیق برایتان شرح می‌دهیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش شخصی‌سازی اعلان مخاطبین خاص در تلگرام

همانطور که اشاره کردیم، شخصی‌سازی اعلان در تلگرام کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای مثال تصور کنید ما قصد داریم این کار را برای یکی از مخاطبین تلگرام خود انجام دهید. یعنی می‌خواهیم نحوه نمایش اعلان برای پیام‌های دریافتی از سوی آن مخاطب را در مقایسه با حالت عادی و پیام‌های دریافتی از سوی سایر مخاطبین متمایز کنیم. بدین منظور کافیست مراحل زیر طی شوند:

ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. حالا باید وارد پنجره گفتگوی خود با مخاطب خاص مورد نظرتان شوید. اگر پنجره گفتگوی شما با او در لیست چت‌های تلگرام موجود است، خیلی راحت وارد آن پنجره چت شوید، اما اگر پنجره چت شما با مخاطب مورد نظر موجود نبود، آیکون سه نقطه گوشه سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید. گزینه Contacts را انتخاب کرده و از لیست مخاطبین، مخاطب خاص مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا پنجره گفتگوی شما با او نمایان شود.

نام مخاطب را از بخش فوقانی صفحه لمس کنید. در این شرایط پنجره اطلاعات آن مخاطب نمایان می‌شود.

گزینه Notifications را انتخاب کنید. در این شرایط یک پنجره پاپ‌آپ نمایان خواهد شد. از گزینه‌های موجود در این پنجره گزینه Customize را انتخاب کنید.

حالا به صفحه شخصی‌سازی اعلان مخاطب تلگرام وارد شده‌اید. ابتدا تیک گزینه Enable Custom Notifications را در همان بالای صفحه بزنید تا تمام گزینه‌های شخصی‌سازی اعلان نمایان شوند. اما گزینه‌های ارائه شده دقیقا چه کاری انجام می‌دهند و چه تغییری در نحوه نمایش اعلان ایجاد می‌کنند؟ در ادامه عملکرد هر یک از این گزینه‌ها را به صورت دقیق شرح می‌دهیم:

  • گزینه Sound: با استفاده از این گزینه می‌توانید صدای هشدار پیام دریافتی از سوی مخاطب مورد نظرتان را تغییر دهید.
  • گزینه Vibrate (در زیرشاخه General): با استفاده از این گزینه می‌توانید نحوه ارائه هشدار لرزشی در زمان دریافت پیام از سوی مخاطب خاص مورد نظر را تغییر دهید. هشدار لرزشی می‌تواند کوتاه، متوسط و بلند انتخاب شود یا کلا غیر فعال گردد.

  • گزینه Priority: این گزینه میزان اهمیت نوتیفیکیشن دریافتی از سوی مخاطب را مشخص می‌کند. برای مثال اگر گزینه High را در این بخش انتخاب کنید، حتی زمانی که گوشی شما در حالت "Do Not Disturb" (عدم مزاحمت) باشد و پیامی از سوی مخاطب خاص مورد نظرتان دریافت شود، گوشی هشدار صوتی و لرزشی ارائه خواهد کرد.
  • گزینه Popup Notifications: این گزینه حالت نمایش نوتیفیکیشن پیام دریافتی به صورت یک پنجره پاپ آپ را فعال یا غیر فعال می‌کند. اگر این گزینه فعال باشد، می‌توانید مستقیما از پنجره پاپ آپی که برای نمایش اعلان پیام تلگرام ارائه شده نسبت به پاسخگویی به آن پیام اقدام کنید.
  • دو گزینه Vibrate و Ringtone (در زیرشاخه Voice Calls): با استفاده از این دو گزینه می‌توانید صدای زنگ و نحوه هشدار لرزشی در زمانی که مخاطب خاص مورد نظرتان از طریق تلگرام با شما تماس تلفنی برقرار می‌کند را شخصی‌سازی نمایید.

  • گزینه Color: با استفاده از این گزینه می‌توانید رنگ چراغ LED نمایش دهنده نوتیفیکیشن را برای پیام‌های دریافتی از سوی مخاطب خاص مورد نظرتان تغییر داده و مشخص نمایید.

بنابراین بدین صورت می‌توانید نحوه ارائه نوتیفیکیشن یا اعلان برای پیام‌های کاربران خاص مورد نظرتان را در تلگرام شخصی‌سازی نمایید. انجام این کار حتی برای اعلان گروه‌ها و کانال‌ها هم (با کمی تفاوت) امکانپذیر است. امیدوار هستیم که از این آموزش لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟