چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه غیر فعال کنیم؟
آموزش حذف و غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام
بسیاری از کاربران برای حذف یا غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام خود دچار مشکل می‌شوند. اکانت اینستاگرام به دو روش مختلف قابل غیر فعال کردن است که در یکی از روش‌ها اکانت باز هم قابل بازگشت خواهد بود و در روش دیگر اکانت برای همیشه حذف می‌شود. در ادامه قصد داریم به آموزش نحوه انجام این دو کار بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حذف و غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام برای برخی از کاربران به یک معضل تبدیل شده است. اینستاگرام غیر فعال سازی اکانت را به دو شیوه مختلف امکانپذیر کرده که یکی از آن‌ها به صورت موقت اکانت را غیر فعال می‌کند و روش دیگر منجر به غیر فعال سازی یا حذف همیشگی اکانت می‌شود.

اما تفاوت اصلی مابین این دو روش غیر فعال سازی اکانت چیست و چگونه باید هر یک از این روش ها را اعمال کنیم؟ در ادامه این مقاله به آموزش روش های حذف و غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام خواهیم پرداخت. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

تفاوت غیر فعال سازی دائم و موقت اکانت اینستاگرام چیست؟

غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام که با عنوان "Temporary Disable" شناخته می‌شود، منجر خواهد شد که تمام پست‌ها و اطلاعات اکانت شما به صورت موقت حذف شوند. یعنی اگر فالوورهای شما یا سایر کاربران اینستاگرام بعد از اینکه اکانت خود را به طور موقت غیر فعال کردید، به آن مراجعه کنند هیچ پستی نخواهند دید.

حال آنکه اکانت برای همیشه حذف نشده است! یعنی شما می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید با وارد کردن مشخصات اکانت خود وارد آن شوید و دوباره از آن استفاده کنید. نکته جالب این است که با ورود مجدد شما به اکانتی که به صورت موقت غیر فعال شده بود، تمام پست‌های پیشین آن بار دیگر به معرض نمایش قرار داده می‌شوند و طبیعتا سایر کاربران و فالوورهایتان هم قادر به دیدن آن‌ پست‌ها خواهند بود. بنابراین در حالت غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام، اکانت شما حذف نمی‌شود و فقط به صورت موقت غیر فعال خواهد شد و هر زمان که تمایل داشته باشید مجددا قابل فعال سازی است.

اما زمانی که اکانت اینستاگرام خود را به صورت کاملا و برای همیشه غیر فعال کنید یا اصطلاحا "Delete Account" یا "Permanently Disable" را انجام دهید، دیگر قادر به فعال سازی مجدد آن اکانت نخواهید بود و تمام اطلاعات، پست‌ها، فالوورها، کامنت‌ها و غیره آن برای همیشه از بین می‌روند. بسیاری از کاربران برای انجام این کار، یعنی حذف یا غیر فعال سازی همیشگی اکانت اینستاگرام) با مشکل مواجه می‌شوند.

آموزش غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام

حال که با تفاوت مابین غیر فعال سازی موقت و دائمی اکانت اینستاگرام آشنا شدید، باید با نحوه انجام آن‎ها هم آشنا شوید. به منظور غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از مرورگر کامپیوتر یا گوشی خود وارد سایت اینستاگرام شوید و مشخصات اکانت خود را وارد و لاگین نمایید (متاسفانه با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام قادر به غیر فعال سازی موقت اکانت نخواهید بود).
  • بر روی آیکون پروفایل خود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Edit Profile را انتخاب نمایید.
  • گزینه Temporarily Disable My Account را از لیست انتخاب کنید.
  • از منوی کشویی که در کنار گزینه Why are you disabling your account ارائه شده است، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (این گزینه‌ در واقع دلیل شما برای غیر فعال سازی موقت اکانت را مشخص می‌کنند).
  • در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده، رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.
  • بر روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

به همین سادگی غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام انجام می‌شود. می‌توانید خودتان به صورت آزمایشی سری به صفحه اینستاگرام آن اکانت بزنید. در این شرایط مشاهده خواهید کرد که هیچ پستی نمایش داده نمی‌شود و اکانت کاملا غیر فعال خواهد بود. فراموش نکنید که برای غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام باید حتما از طریق مرورگر اقدام کنید.

آموزش حذف یا غیر فعال سازی دائمی اکانت اینستاگرام

اما اگر تمایل دارید تا بنا به هر دلیل اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه غیر فعال کنید، کافیست به شرح زیر عمل نمایید:

  • بر روی این قسمت کلیک کنید تا صفحه جدیدی در مرورگرتان باز شود و به صفحه حذف دائم اکانت اینستاگرام هدایت شوید (متاسفانه حذف یا غیر فعال سازی دائمی اکانت اینستاگرام هم از طریق اپلیکیشن آن امکانپذیر نیست).
  • مشخصات اکانت مورد نظرتان را وارد و لاگین شوید.
  • از منوی کشویی موجود در کنار گزینه Why are you deleting your account یک گزینه را انتخاب کنید. این گزینه دلیل حذف دائمی اکانت اینستاگرام شما را نشان می‌دهد.
  • رمز عبور اکانت را بار دیگر وارد کنید.
  • گزینه Permanently delete my account را انتخاب کنید تا اکانت اینستاگرام شما به صورت دائمی حذف شود.

بدین صورت اکانت شما برای همیشه حذف می‌شود و دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانید آن را فعال کنید. دقت کنید که این موضوع به آن معناست که تمام فالوورها، کامنت‌ها، پست‌ها و غیره اکانت برای همیشه از دست رفته‌اند.

کلام‌ آخر

بنابراین برای اینکه به صورت دائم یا موقت اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، می‌بایست از مرورگر کامپیوتر یا گوشی استفاده نمایید و انجام این دو کار از طریق اپلیکیشن اینستاگرام امکانپذیر نیست. امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟