نرم‌افزاری برای گرفتن سلفی‌های بهتر
محققان نرم‌افزار موبایلی ارائه کرده‌اند که به کاربران کمک می‌کند تا گرفتن سلفی‌های عالی را بیاموزند. الگوریتم به کار رفته در این نرم‌افزار کاربر را راهنمایی می‌کند که چطور دوربین را بگیرد تا بهترین قاب ممکن را ثبت کند. دان وگل استاد علوم کامپیوتر دانشگاه واترلو می‌گوید: «سلفی به یکی از روش‌های معمول اشتراک‌گذاری حس و حال و تجربیات تبدیل شده است.»

1606683296_1_0.gif

 این نرم‌افزار برخلاف نرم‌افزارهای فعلی که عکس‌ها را بعد از ثبت بهبود می‌دهند، در حین گرفتن عکس کاربر را کمک می‌کند تا بهترین عکس را بگیرد. در مسیر توسعه این الگوریتم، گروه از اسکن‌های سه‌بعدی دیجیتال گرفته شده از افراد مختلف استفاده کردند. آن‌ها با در اختیار داشتن این اسکن‌های سه‌بعدی و با دوربین مجازی و نورپردازی کامپیوتری، با کمک نرم‌افزاری که نوشتند سلفی‌های مجازی مختلفی در حالات مختلف گرفتند و این امکانات به آن‌ها اجازه داد، وضعیت‌های مختلف نظیر نوع نورپردازی، موقعیت چهره و ابعاد چهره را مورد آزمایش قرار دهند. سپس این سلفی‌های مجازی را با دیگران به اشتراک گذاشتند و هزاران نفر در انتخاب بهترین سلفی سهیم شدند و نظر خود را بیان کردند. محققان از این آرا برای توسعه الگوریتم مورد نظر خود کمک گرفتند. 
این محققان تصاویر گرفته شده به این روش را با تصاویر گرفته شده با نرم‌افزارهای معمول عکاسی مقایسه کردند که نرم‌افزار آن‌ها برتری 26 درصدی در گرفتن بهترین سلفی‌ها را نشان می‌داد. به عقیده وگل این تنها آغازی است بر آنچه می‌توان در این حوزه انجام داد، به طوری که می‌توان پارامترهای دیگری نظیر آرایش مو، نوع لبخند و حتی نوع پوشش را نیز به آن اضافه کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟