نگاهی به مودم روتر 4G دوبانده D-Link DWR-953
پرواز با اینترنت موبایل و وای‌فای
در دو سال اخیر سرعت اینترنت موبایل افزایش چشمگیری داشته است و شاهدیم برخی اپراتورهای موبایل، اینترنت‌ همراه با سرعت واقعی چند ده مگابیت ارائه می‌کنند که گاهی از اینترنت ADSL نیز سریع‌تر است. در این فضا، کاربران به‌دنبال مودم‌های 4G LTE می‌روند که از قابلیت روتر بی‌سیم و وای‌فای نیز برخوردار باشد و بتوانند اینترنت همراه را روی دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. دی‌لینک برای این دسته از کاربران یک مودم روتر 4G بسیار مناسب در رده AC750 دارد.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات
دستگاه DWR-953 دی‌لینک برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند از اینترنت موبایل 3G یا 4G LTE و وای‌فای پرسرعت 802.11ac با هم استفاده کنند. با یک سیم‌کارت موبایل اینترنت همراه را دریافت کنند و با دیگر دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم و سرعت بالا به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، این دستگاه از استانداردهای LTE روی فرکانس‌های ۸۰۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود روی LTE به مرز ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد، اما سرعت آپلود حدود ۵۰ مگابیت است. این سرعت برای سرویس‌های اینترنت همراه اپراتورهای ایرانی بسیار مناسب خواهد بود. اما روی وای‌فای این دستگاه از استاندارد 802.11ac و هر دو فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به‌ترتیب روی هریک از این فرکانس‌ها سرعت ۳۰۰ مگابیت و ۴۳۳ مگابیت و مجموع ۷۵۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارد. 

مطلب پیشنهادی

۵ مودم/روتر پر قدرت زیر صد هزار تومان بازار ایران

طراحی این دستگاه همانند روترهای بی‌سیم و مودم روترهای معمولی است و در نظر اول گمان نمی‌رود که یک مودم 4G باشد. آنتن‌ها و درگاه‌های ارتباطی در پشت دستگاه و چراغ‌های LED در پنل جلویی و روبه‌رویی مودم چینش شده‌اند. رنگ دستگاه همانند غالب محصولات شرکت دی‌لینک سیاه است که یک نوار سفید رنگ آن را به دو نیمه می‌کند.

این دستگاه علاوه بر شیار سیم‌کارت یک درگاه اترنت گیگابیتی WAN دارد و می‌تواند به یک مودم دیگر متصل شود. به‌علاوه، چهار درگاه LAN 100 مگابیتی برای اتصال دستگاه‌های دیگر با کابل شبکه دارد. روی فناوری 4G LTE از دو آنتن اختصاصی و برای فرکانس ۵ گیگاهرتز از یک آنتن اختصاصی سود می‌برد. درگاه‌های ارتباطی تعبیه شده برای این مودم روتر را در کمتر محصول دیگری می‌توان یافت. کاربران DWR-953 انگار یک روتر بی‌سیم پرسرعت AC750 دارند و از نظر درگاه‌های ارتباطی یا آنتن‌های مخابراتی کمبودی احساس نمی‌کنند. 
از نظر امکانات امنیتی علاوه بر WEP و WPA/WPA2 به فایروال نرم‌افزاری SPI/NAT نیز مجهز شده است تا کاربران بتوانند روی ترافیک ورودی به شبکه کنترل و اعمال فیلتر داشته باشند. 
با نگاهی به ارزیابی‌ها و محک‌زنی‌های سایت‌های مختلف متوجه می‌شویم غالب کارشناسان و کاربران نظر مساعد و بسیار مثبتی روی این دستگاه داشتند و از نظر امکانات و کارایی بالاترین امتیازها را کسب کرده است. سیگنال‌های وای‌فای به‌خصوص روی فرکانس ۵ گیگاهرتز از پایداری خوبی برخوردار بود و با کمترین نویز روبه‌رو هستند. 

حرف آخر
DWR-953 یک مودم روتر 4G دسکتاپ است که با پشتیبانی از وای‌فای 802.11ac و تعداد درگاه‌های اترنت کافی می‌تواند نقش یک روتر بی‌سیم پرقدرت امروزی را در شبکه خانگی ایفا کند. به‌علاوه، امکان اشتراک‌گذاری اینترنت همراه و حتی اینترنت ADSL از طریق درگاه WAN مهیا است. روی این مودم می‌توان تمام سیم‌کارت‌های اپراتورهای ایران را استفاده کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟