معرفی پاورلاین یک گیگابیتی P1001P تندا
پریزهای برق خانه، اینترنت می‌دهند!
این روزها محصولات پاورلاین با استقبال خوبی از سوی کاربران روبه‌رو شده‌اند. تجهیزات پاورلاین از سیستم کابل‌کشی برق خانه و داخلی ساختمان‌ها برای انتقال اطلاعات از یک سو به‌ سوی دیگر استفاده می‌کنند. در واقع، این تجهیزات اطلاعات را روی سیم‌های برق جابه‌جا می‌کنند. بنابراین، بهترین دستگاه برای انتقال اطلاعات از یک اتاق به اتاق دیگر، از یک طبقه به طبقه‌ای دیگر و رساندن اینترنت به نقاطی است که امکان‌ کابل‌کشی شبکه نیست و امواج وای‌فای نیز ‌دسترس‌ناپذیر یا ضعیف هستند. شرکت تندا یک پاورلاین نسل دوم با سرعت یک گیگابیتی دارد که در ادامه بیشتر معرفی می‌شود.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات
دستگاه پاورلاین P1001P تندا از استاندارد IEEE1901 یا HomePlug AV2 سود می‌برد که معمولاً به پاورلاین نسل دوم مشهور است و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های چندبرابری نسبت به نسل اول در اختیار ما می‌گذارد. برای نمونه، پاورلاین‌های نسل اول سرعتی بیشتر از ۵۰۰ مگابیت را پشتیبانی نمی‌کنند، ولی پاورلاین‌های
HomePlug AV2 در کمترین کارایی خود با افزایش سرعتی ۲۰ درصدی روبه‌رو هستند. همچنین، پاورلاین‌های نسل دوم از فرکانس ۳۰ تا ۸۶ مگاهرتز استفاده می‌کنند و به فناوری MIMO مجهز هستند و می‌توانند در مود صرفه‌جویی انرژی کار کنند. در عین حال، این دستگاه با دیگر استانداردهای HomePlug نیز سازگاری دارد. 

مطلب پیشنهادی

دستگاهی چهار کاره برای شبکه وای‌فای خانگی!

پاورلاین P1001P از یک درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی سود می‌برد که اجازه می‌دهد اینترنت، صوت و ویدیو یا بازی‌های آنلاین از آن سوی خطوط برق به یک تلویزیون یا کامپیوتر برسد. در یک سناریوی فرضی، اگر مودم اینترنت شما در یک اتاق و تلویزیون در اتاق دیگر یا سالن پذیرایی است، این پاورلاین به‌راحتی امکان استریم ویدیو و دیگر اطلاعات را از اینترنت به تلویزیون می‌دهد. کافی است دو عدد پاورلاین، یکی را کنار مودم و دیگر را کنار تلویزیون به پریزهای برق وصل کنید. در سناریوی دوم، می‌توانید یک کامپیوتر در یک اتاق را با کابل اترنت به اینترنت پرسرعت متصل کنید در حالی که سرعت وای‌فای ضعیف است. P1001P به‌طور مستقیم به پریز برق متصل می‌شود و درگاه اترنت در بخش زیرین طراحی شده است تا استفاده از آن راحت‌تر باشد و مزاحمت ایجاد نکند.

بدنه اصلی خود پاورلاین طوری طراحی شده است که امکان استفاده دوباره از پریز برق را می‌دهد. همچنین، به سه چراغ LED برای نمایش وضعیت روشن/ خاموش دستگاه، درگاه اترنت و ارتباط پاورلاین مجهز است و یک کلید نیز برای ریست یا شناسایی دستگاه پاورلاین بعدی تعبیه شده است. در این دستگاه از یک پردازنده پرقدرت برودکام استفاده شده و مبتنی بر AC PASS طراحی شده است که تحمل ولتاژی تا ۳۶۰۰ وات را داشته باشد و نوسان‌های برقی به آن آسیبی نرسانند. درون این دستگاه از فیلترهای نویز استفاده شده تا به‌طور خودکار هرگونه نویز الکترونیکی را از روی کابل‌ها حذف کنند و در نتیجه یک ارتباط باکیفیت ارائه بدهند. دیگر ویژگی مهم پاورلاین تندا استفاده از مود صرفه‌جویی انرژی یا فناوری Greenlumi است که در حالت استندبای یا انتظار مصرف برق را به پایین‌ترین حد ممکن (نیم ولت) می‌رساند. حداکثر مصرف انرژی در این دستگاه ۴.۵ ولت است. 

حرف آخر
گاهی خرید یک روتر پرقدرت با قیمت بسیار گران یا خرید یک روتر تقویت‌کننده وای‌فای برای رساندن اینترنت به یک نقطه کور خانه یا اتاقی در طبقه دوم ساختمان بهترین راهکار نیست. در این مواقع، کابل‌کشی شبکه نیز هزینه‌بر و همراه با بدشکل کردن ساختمان است. اما دستگاه‌های پاورلاین بدون نیاز به کابل‌کشی جدید و روی خطوط برق داخلی ساختمان، به‌راحتی اطلاعات را به مکانی که می‌خواهید منتقل می‌کنند. نصب پاورلاین‌هایی مانند P1001P بسیار ساده و سریع و خرابی آن‌ها تقریباً برابر صفر است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟