22/07/1396 - 19:15
دفتر کار مجازی فرصتی برای اشتغالزایی معلولان
چهارشنبه هفته گذشته، کمپین همتوان با همکاری انجمن ضایعات نخاعی و دفتر مجازی دفترشما، کارگاهی آموزشی برای ۱۰ نفر از کارجویان توانیاب برگزار کرد.

1606683296_1_0.gif

مدتی است کمپین «همتوان» با هدف فراهم کردن شرایط برای دورکاری معلولان و کاهش هزینه‌های کسب و کار آغاز به کار کرده است. در این کمپین شرکت‌ها و نهادهای بسیاری جهت استخدام معلولان جسمی-حرکتی اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش دبیرخانه کمپین همتوان، بسیاری از معلولان به دلیل مناسب نبودن فضاهای عمومی قادر به حضور فیزیکی در محیط‌های کاری نیستند، کمپین همتوان سعی دارد با شناسایی این دسته از معلولان، آن‌ها را به کارفرمایان معرفی کند.
چهارشنبه هفته گذشته کمپین همتوان با همکاری انجمن ضایعات نخاعی و دفتر مجازی دفترشما کارگاهی آموزشی برای ۱۰ نفر از کارجویان توانیاب برگزار کرد.
این کارگاه با هدف جذب معلولان جسمی و حرکتی جهت اشتغال به صورت اپراتور دورکار برگزار گردید و در این کارگاه سه ساعته کارجویان توانیاب با شیوه فعالیت یک منشی مجازی آشنا شدند.

منشی مجازی، اپراتوری حرفه ای است و بدون اینکه در دفتر شما حاضر باشد، تماس‌های شما را در تمام ساعات کاری پاسخگوست. او طبق دستورالعملی که تعیین کرده اید، راهنمای مشتریان شماست و در صورت لزوم تماس‌ها را به شما انتقال می‌دهد. با مشتریان شما تماس می‌گیرد، فکس می‌فرستد، قرارهای ملاقات را تنظیم و سفارشات شما را ثبت می‌کند و همه این امور را بلافاصله به شما گزارش می‌دهد.
به گفته علی دشتی، مدیر عامل دفتر شما این مرکز تماس آنلاین، درصدد است بستری جهت اشتغال افراد ناتوان ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند در منزل به مانند یک اپراتور مرکزتماس کار کنند و اشتغال معلولان در خانه را می‌توان به صورت یک بازی برد-برد تعریف کرد، چون هم در هزینه‌های یک شرکت صرفه‌جویی می‌شود و هم کمکی زیادی به این قشر از جامعه می‌کند.
وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم این کمپین توانایی‌های آ‌ن‌ها را دو چندان نشان بدهد و به درآمدزایی آن‌ها کمک کند. این پروژه به این افراد قدرت می‌دهد که حتی از سایر کشورهای جهان هم پروژه بگیرند و درآمد خوبی کسب کنند.
همتوان یک پروژه غیرانتفاعی است که با همکاری چند شرکت برای پایبندی به مسئولیت اجتماعی و چند نهاد خیریه راه‌اندازی شده است. این پروژه نه برای کارجو و نه برای کارفرما هزینه ای ندارد.

درباره منتشر کننده:

کمپین همتوان پلی است میان صاحبان کسب و کار و کارجویان توان یاب، بخشی از اعضای جامعه‌مان که به دلیل معلولیت جسمانی قادر به حضور فیزیکی در محیط‌های کاری نیستند، حال آن که توانمندی‌های چشمگیری دارند اما دیده نمی شوند.

ایسوس

نظر شما چیست؟